Lääketieteen ja kirurgian tutkinto
Saint Camillus International University of Health and Medical Sciences
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Rome, Italia
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
6 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 18 000
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Kuuden vuoden tutkinto - yhden syklin - kurssin tehtävä tunnistetaan kansainvälisen ammatillisen profiilin omaavan lääkärin koulutuksella, jolle on tunnusomaista monitieteinen ja integroitu visio terveys- ja tautiongelmista, ja koulutus, joka on suunnattu yhteisölle, alueelle, maailmanlaajuisiin terveyshaasteisiin ja pääasiassa sairauksien ennaltaehkäisyyn ja terveyden edistämiseen sekä humanistisen kulttuurin kanssa lääketieteellisen edun kannalta. Tämä erityinen tehtävä ei keskity vain sairauteen, vaan ennen kaikkea sairaaseen ihmiseen, joka otetaan huomioon hänen globaalissa somassaan ja psyykeessään ja sosiaalisessa kontekstissa.
Galleria
Ihanteelliset opiskelijat
Tavoitteita, joiden saavuttaminen muodostaa muodostettavan lääkärin pätevyyden taustan, ovat:
- Hyvä ihmiskontaktikyky (viestintätaidot);
- Itseoppimis- ja itsearviointitaidot (jatkokoulutus);
- Kyky analysoida ja ratkaista täysin itsenäisesti lääketieteelliseen käytäntöön liittyviä ongelmia yhdessä tieteelliseen näyttöön perustuvan hyvän kliinisen käytännön kanssa (todisteeseen perustuva lääketiede);
- Tottumus päivittää jatkuvasti tietoja ja taitoja sekä metodologiset ja kulttuuriset perustat uusien tietojen ja taitojen itsenäiseen hankkimiseen ja kriittiseen arviointiin (jatkuva ammatillinen kehitys);
- Hyvä poikkitieteellinen ja ammatillinen käytäntö (ammatillinen koulutus);
Syvällinen tuntemus metodologisista perusteista, jotka ovat välttämättömiä oikean lähestymistavan kannalta tieteellisessä lääketieteellisessä tutkimuksessa, yhdistettynä kliinisessä käytännössä välttämättömien tietokonepohjaisten teknologioiden itsenäiseen käyttöön.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Didaktisten ja koulutustoimintojen tyypit
- Muodollista didaktiikkaa
Tämä didaktinen lomake sisältää: – luennot: yhden tietyn aiheen käsitteleminen, joka tunnistetaan otsikolla ja jonka opettaja suorittaa laskenta- ja/tai multimediatukien avulla ennalta määritellyn kalenterin perusteella ja annetaan tietylle kurssivuodelle ilmoittautuneille opiskelijoille ja jaettu pieniin ryhmiin; – seminaarit: didaktiset toiminnot, joilla on samat ominaisuudet kuin luennoilla, mutta joita monet opettajat, joilla on eri kompetenssit, suorittavat tällä hetkellä ja jotka on sellaisenaan merkitty kunkin niistä tuntiluetteloihin.
Kurssin viimeisenä aikana, kun ei-italialaiset opiskelijat ovat hankkineet riittävän kielen taidon, osa kursseista voidaan opettaa italiaksi. Frontaaliopetustoiminnasta huolehtivat aina opetushenkilöstö (ensimmäisen ja toisen asteen professorit, tutkijat ja professorit).
- Epämuodollista didaktiikkaa
Se käsittelee pienille opiskelijaryhmille suunnattua interaktiivista didaktista toimintaa, jota ohjaa ohjaaja, jonka tehtävänä on helpottaa opiskelijoiden tiedon, kykyjen ja käyttäytymismallien hankkimista. Oppiminen tapahtuu pääasiassa ongelmanratkaisusta ja niiden ratkaisemiseen ja päätöksentekoon tarvittavien metodologisten taitojen käyttämisen kautta sekä suoran ja henkilökohtaisen toimintojen (eleiden ja suhteiden) käytön kautta käytännön harjoituksissa ja/tai kliinisillä osastoilla, leikkauksissa, alueelliset tilat ja tutkimuslaboratoriot. Tuutorin tehtävät voidaan uskoa myös yliopiston ulkopuolisille henkilöille, joilla on tunnustettu pätevyys tietyllä koulutusalalla yliopiston sääntöjen mukaisten rekrytointimenetelmien mukaisesti.
A) Opetuskurssit. Integroidut opetuskurssit järjestetään yhden tai useamman opettajan toimesta kurssille asetettujen erityistavoitteiden mukaisesti. Tenttiohjelmiin sisältyvien yksittäisten kurssien tarkkoja tavoitteita ja niiden ohjelmointia ehdottavat kurssin opettajat vuosittain uuden lukuvuoden ilmoittautumisen alkaessa.
B) Ammatillinen toiminta. Kolmivuotisen tutkinnon aikana opiskelija on velvollinen hankkimaan hoitotyön alan ammatilliset vaatimukset suorittamalla harjoittelujaksoja koulutusneuvoston (CCL) määrittelemissä tiloissa ja määräajoin. Harjoittelu voidaan suorittaa myös kehitysmaissa.
C) Valinnaiset tehtävät. Tutkintokurssineuvosto järjestää luennoilla, seminaarilla, interaktiivisilla kursseilla luotujen valinnaisten didaktisten toimintojen tarjonnan pienryhmissä, joissa opiskelija voi harjoitella omaa henkilökohtaista valintaansa, kunnes kokonaismäärä on 6 opintopistettä. Jokainen opiskelija valitsee itsenäisesti valinnaiset tehtävät toimitettujen didaktikkojen joukosta.
D) Koulutustoiminta loppukokeeseen valmistautumista varten.
Päästäkseen tutkintokokeeseen opiskelijan tulee tehdä omaperäinen opinnäytetyö ohjaajana toimivan lääketieteellisen tiedekunnan professorin ohjauksessa ja vastuulla. Tämä toiminta on määritelty "valmistumisharjoitteluksi". Opiskelija voi suorittaa opinnäytetyöharjoittelun missä tahansa tiedekunnan rakenteessa tai tiedekunnan yhteydessä. Se voidaan suorittaa myös tiloissa, jotka eivät kuulu esimiehen vastuulle. Opinnäytetyön ohjaajaprofessoreja ovat ensimmäisen tai toisen tason professorit tai apulaistutkijat tai professorit.
Uramahdollisuudet
Lääketieteen ja kirurgian tutkinnon suorittaneet suorittavat MD-kirurgin toimintaa eri kliinisissä, terveys- ja biolääketieteen tehtävissä ja aloilla. Lääketieteen ja kirurgian valmistuneille normaalisti tarjottavia työmahdollisuuksia edustavat:
- Erikoistumiskoulut.
- Ph. D.
- Julkiset ja yksityiset klinikat.
- Sairaalat ja erikoiskeskukset.
- Yliopistot ja tutkimuskeskukset.
- Alueellinen MD
- Kansalliset ja kansainväliset terveys- ja humanitaariset järjestöt.