PsyD kliinisessä psykologiassa
Pepperdine University Graduate School of Education and Psychology
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Los Angeles, Yhdysvallat
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
4 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
USD 1 900 *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Sep 2025
* yksikköä kohden yhteensä 82 yksikköä. Maksat yksikköä kohti
Johdanto
- Ehdot : Syksy
- Pituus : 4 vuotta / 82 yksikköä
- Sijainti(t) : West Los Angeles
- Muoto : Onground
Kliinisen psykologian psykologian tohtori -ohjelma valmistelee opiskelijoita lisensoitujen psykologien uralle, palveleen heidän yhteisöjään soveltavan kliinisen käytännön kautta. Tämä ohjelma on American Psychological Associationin akkreditoima vuoteen 2027 asti.
Pepperdinen yliopistossa käytetään tohtorinkoulutuksen harjoittaja-tutkijamallia, jossa tutkijat, kliininen koulutus ja tutkimus yhdistetään. Tämä tiukka ohjelma koostuu kolmen vuoden kliinisesti merkityksellisestä kurssityöstä ja ohjatusta kliinisestä koulutuksesta, jota seuraa vuoden harjoittelu ja kliinisen väitöskirjan valmistuminen. Tohtorintutkinnon suorittaneen kliinisen koulutuksen jälkeen valmistuneet ovat oikeutettuja tutkimaan psykologin lupaa kaikkialla Yhdysvalloissa ja Kanadassa.
Ohjelman edut
Hyvämaineinen ohjelma
PsyD in Clinical Psychology -ohjelma ja Pepperdinen yliopisto ovat instituutiona Yhdysvaltojen korkeimpien joukossa.
Arvot keskitetty
Opiskelijoilla on mahdollisuus tehdä pysyvä vaikutus GSEP:n ydinarvojen, akateemisen huippuosaamisen, sosiaalisen tarkoituksen ja mielekkään palvelun kautta.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Viides vuosi voidaan vaatia opiskelijoilta, jotka valitsevat kaksivuotisen puolipäiväisen tohtoriharjoittelun. Näiden opiskelijoiden tulee ilmoittautua 780 PSY:n lisäyksikköön.
Vuosi 1
- Syksy - PSY 701 ---- Kliinisen psykologian tutkimusmenetelmät ---- (2)
- Syksy - PSY 705 ---- Sosiokulttuuriset käyttäytymisen perusteet ---- (3)
- Syksy - PSY 706 ---- Eettiset, juridiset ja ammatilliset kysymykset ---- (3)
- Syksy - PSY 707 ---- Haastattelut ja saannin arviointi ---- (2)
- Syksy - PSY 709 ---- Psykometria ja mittausrakenne ---- (1)
- Syksy - PSY 710 ---- Kognitiivinen arviointi ---- (3)
- Syksy - PSY 770 ---- Tohtoriharjoittelu: Kliiniset taidot Intensiivinen A ---- (2)
- Syksy - PSY 790 ---- Väitöskirjan kehitys ---- (0)
- Kevät - PSY 704 ---- Kognitiivis-affektiiviset käyttäytymisen perusteet ---- (3)
- Kevät - PSY 708 ---- Käsitteellistämisen ja psykoterapian perusteet monikulttuurisessa kontekstissa ---- (2)
- Kevät - PSY 711 ---- Persoonallisuusarviointi ---- (3)
- Kevät - PSY 714 ---- Edistynyt kliininen psykopatologia ---- (3)
- Kevät - PSY 716 ---- Kliinisen psykologian kehityksen perusteet ---- (3)
- Kevät - PSY 771 ---- Tohtoriharjoittelu: Kliiniset taidot Intensiivinen B ---- (2)
- Kevät - PSY 791 ---- Väitöskirja Intensiivinen A ---- (1)
- Kesä - PSY 715 ---- Kliinisen psykologian käyttäytymisen perusteet: arviointi ja interventio ---- (3)
- Kesä - PSY 717 ---- Kliinisen psykologian historia ja järjestelmät ---- (2)
- Kesä - PSY 772 ---- Tohtoriharjoittelu: Clinical Skills Intensive C ---- (1)
- Kesä - PSY 792 ---- Väitöskirja Intensiivinen B ---- (1)
2. vuosi
- Syksy - PSY 713 ---- Edistynyt psykologinen arviointi ---- (3)
- Syksy - PSY 718 ---- Interventiot lasten ja nuorten kanssa ---- (3)
- Syksy - PSY 730, 732, 734, 736, 738 ---- Teoriat ja tekniikat ---- (3)
- Syksy - PSY 773 ---- Tohtoriharjoittelu: tapausten käsitteellistäminen, arviointi ja hoidon suunnittelu ---- (1)
- Syksy - PSY 793 ---- Väitöskirjaintensiivinen C ---- (1)
- Kevät - PSY 702 ---- Data-analyysi empiirisessä tutkimuksessa ---- (2)
- Kevät - PSY 703 ---- Käyttäytymisen sosiaaliset perusteet ---- (2)
- Kevät - PSY 731, 733, 735, 737, 739 ---- Teoriat ja tekniikat ---- (3)
- Kevät - PSY 774 ---- Tohtoriharjoittelu: tapausten käsitteellisyys, arviointi ja hoidon suunnittelu ---- (1)
- Kevät - PSY 794 ---- Väitösprojekti A ---- (1)
- Kesä - PSY 743 ---- Ryhmäinterventiot ---- (1)
- Kesä - PSY 750–755 ---- Valinnaiset ---- (2)
- Kesä - PSY 775 ---- Tohtoriharjoittelu: tapausten käsitteellisyys, arviointi ja hoidon suunnittelu ---- (1)
- Kesä - PSY 795 ---- Väitösprojekti B ---- (1)
3. vuosi
- Syksy - PSY 712 ---- Biologiset käyttäytymisen perusteet ---- (3)
- Syksy - PSY 730, 732, 734, 736, 738 ---- Teoriat ja tekniikat ---- (3)
- Syksy - PSY 776 ---- Tohtoriharjoittelu: Kliininen ohjaus ja konsultointi ---- (1.5)
- Syksy - PSY 796 ---- Väitösprojekti C ---- (1)
- Kevät - PSY 731, 733, 735, 737, 739 ---- Teoriat ja tekniikat ---- (3)
- Kevät - PSY 756 ---- Proseminaari ammatillisesta kehityksestä ---- (1.5)
- Kevät - PSY 777 ---- Tohtoriharjoittelu: Kliininen ohjaus ja konsultointi ---- (1)
- Kevät - PSY 797 ---- Väitöskirjan kirjoittaminen A ---- (1)
- Kesä - PSY 798 ---- Väitöskirjan kirjoittaminen B* ---- (1)
Vuosi 4
- Syksy - PSY 780 ---- Tohtoriharjoittelu ---- (0,5)
- Syksy - PSY 799 ---- Väitöskirjan valmistuminen (tarvittaessa) ---- (2)
- Kevät - PSY 780 ---- Tohtoriharjoittelu ---- (0,5)
- Kevät - PSY 799 ---- Väitöskirjan valmistuminen (tarvittaessa) ---- (2)
- Kesä - PSY 780 ---- Tohtoriharjoittelu** ---- (0)
- Kesä - PSY 799 ---- Väitöskirjan valmistuminen (tarvittaessa) ---- (2)
Ohjelman tulos
- PLO 1: Psykologisen teorian ja tieteellisen tiedon soveltaminen psykologisen toimintahäiriön, sopeutumattomuuden ja psykopatologian ymmärtämiseen;
- PLO 2: Psykologisen arvioinnin ja diagnoosin pätevyys;
- PLO 3: Psykologisen intervention, hoidon ja konsultoinnin pätevyys;
- PLO 4: Tutkimusmenetelmien pätevyys soveltuvan kliinisen lääkärin kannalta; ja
- PLO 5: Pätevyys eettisten, lakien ja ammatillisten standardien ymmärtämisessä ja soveltamisessa.
Uramahdollisuudet
C-tason johtaja (esim. toimitusjohtaja)
C-tason johtajat ovat alan ammattilaisia organisaation ylimmässä hierarkiassa. Nämä roolit ovat usein johtotehtävissä ja ovat vastuussa suurista päätöksistä, jotka vaikuttavat organisaation kasvuun, kehitykseen ja strategiaan.
Yliopiston tiedekunta
Yliopistojen tiedekunnan työtehtäviin kuuluu sekä 2- että 4-vuotisia perustutkintoa suorittavia korkeakouluja ja yliopistoja sekä jatko- ja tohtoritason ohjelmia. Yliopiston tiedekunnat vastaavat kurssitehtävien toimittamisesta laitoksensa opiskelijoille ja tekevät usein tutkimusta omalla alallaan.
Yliopiston hallintovirkailija (esim. akateeminen dekaani, akateeminen johtaja)
Yliopiston hallintovirkailijat voivat työskennellä monissa eri tehtävissä akateemisen oppilaitoksen eri osastoilla, kuten sisäänpääsy-, kirjaamo-, taloudellinen apu-, markkinointi-, opiskelijaelämä- ja muissa tehtävissä. Nämä roolit valvovat usein opiskelijapalveluita, tiedekuntaa ja tutkijoita ja ylläpitävät korkeaa akateemista huippuosaamista.
Voittoa tavoittelematon johtaja
Voittoa tavoittelemattomat johtajat ovat vastuussa monien voittoa tavoittelemattoman organisaation näkökohtien valvonnasta. Tämä rooli vastaa ohjelmien ja ohjeiden luomisesta, toteuttamisesta ja arvioinnista, rahoituksen ja resurssien hallinnasta sekä markkinoinnista ja yhteisöllisistä suhteista. Varainhankinta on myös iso osa tätä asemaa, koska se on organisaation rahallisen tuen selkäranka.
Johtajuus/Executive Coach
Johtajavalmentajat arvioivat tiimin ja yksilön haasteita joko etänä tai osana organisaatiota, laativat toimintasuunnitelmia ja keräävät resursseja auttaakseen asiakasta saavuttamaan parempaa menestystä, kasvua ja kehitystä. Osana tätä roolia tehtäviin kuuluu tukea, ohjausta, neuvontaa ja räätälöityä opastusta asiantuntemuksen perusteella. Johtajavalmentajat työskentelevät usein sekä julkisten että yksityisten organisaatioiden johtajien, johtajien ja muiden johtajien kanssa.
Oppimis- ja kehitysjohtaja
Oppimis- ja kehitysjohtaja vastaa organisaation tiimin palkkaamisesta, koulutuksesta ja ammatillisesta kehittämisestä. Tämä asema siltaa yrityksen ja työntekijän välistä kuilua ja auttaa molempia puolia työskentelemään yhdessä vahvan harmonisen tiimin luomiseksi. Tässä roolissa korostuu myös työntekijöiden yksilöllisten potentiaalien tunnistaminen ja kehittäminen koko tiimin vahvistamiseksi. Tässä roolissa voi olla oppimis- ja kehitysosasto isommissa yrityksissä tai osa HR-tiimiä pienemmissä organisaatioissa.
Organisaatiokonsultti
Organisaatiokonsultit vastaavat työympäristön parantamisesta psykologisen tutkimuksen perusteella. Tämä rooli voidaan tuoda organisaatioon auttamaan sisäisissä ongelmissa tai työpaikkakiistoissa. Lisäksi organisaatiokonsultit tekevät usein tiivistä yhteistyötä johdon kanssa seuloakseen ja kouluttaakseen uusia hakijoita sekä kouluttaakseen johtoa tai korkeita tehtäviä ristiriitojen ilmetessä.
Tutkimuspäällikkö
Tutkimusjohtamisen ura sisältää tutkimuksen ohjauksen tutkimusprojektien suunnittelussa ja seurannassa. Tämä rooli vastaa ehdotusten laatimisesta, rahoituksen varmistamisesta, tutkimushenkilöstön palkkaamisesta ja kouluttamisesta sekä tutkimustulosten esittelystä. Tutkimuspäälliköt työskentelevät erilaisissa ympäristöissä, mukaan lukien koulutus, hallitus, voittoa tavoittelemattomat organisaatiot ja lääketiede.
Henkilöstöjohtaja
Henkilöstöjohtaja työskentelee tyypillisesti yritysympäristössä, jonka tehtävänä on valvoa kaikkia henkilöstöresursseja yrityksessä. Tämä urapolku on usein vastuussa alan suhteista sekä yrityksen käytäntöjen, politiikkojen ja toimintojen täytäntöönpanosta ja valvonnasta.
Sotilaallinen johtajuus
Ura sotilasjohtajana on laaja. Tämä rooli vastaa osastosta ja osaamisalueesta riippuen kriittisten päätösten tekemisestä ja johtotehtävistä korkean paineen ja korkean stressin ympäristöissä. Tämä tehtävä vastaa myös tähän tehtävään raportoivien henkilöiden valinnasta ja koulutuksesta sekä turvallisen, suotuisan ympäristön ylläpitämisestä ulkoisista paineista riippumatta.
politiikan johtaja
Politiikkajohtajan ura vaihtelee politiikan sektorin ja osaston mukaan. Tämä tehtävä on usein vastuussa vaikuttamisesta ja osallistumisesta säädösten ja lakien luomiseen sekä strategioiden toteuttamiseen organisaation asialistoilla. Lisäksi velvollisuuksiin kuuluu ylläpitää syvällistä ymmärrystä kaikista paikallisista, osavaltion ja liittovaltion laeista ja määräyksistä, jotka koskevat sitä, miten ne voivat vaikuttaa heidän organisaatioonsa/valtuutettuihinsa. Tässä roolissa käytetään myös nykyisen politiikan tuntemusta ja lisätutkimuksen tekemistä keskeisten päätösten suositusten tekemiseen. Tämä asema työskentelee usein tiiviissä yhteistyössä johdon, keskeisten sidosryhmien ja yhteisön virkamiesten kanssa.
Työllisyyspotentiaali
- Psykologian tohtoreiden työpaikkojen määrän odotetaan kasvavan 21 % Kaliforniassa*
- Kalifornian kliinisten, neuvonta- ja koulupsykologien keskimääräinen vuosipalkka on 94 910 dollaria **
- Keskitason psykologian opettajien keskimääräinen vuosipalkka Kaliforniassa on 105 740 dollaria **
- Kaliforniassa on maan suurin työvoimakysyntä psykologian tohtoriohjelmista valmistuneille*
*2017-2018 Burning Glass -raportti työllistymismahdollisuuksista valituille ohjelmille
** Yhdysvaltain työministeriö, Bureau of Labor Statistics, 2017
Galleria
Apurahat ja rahoitus
English Language Requirements
Todista englannin taitosi Duolingo-englannin testillä! DET on kätevä, nopea ja edullinen online-englannin koe, jonka hyväksyy yli 4 000 yliopistoa (kuten tämä) ympäri maailmaa.