
Terveyspalvelujen johtamisen maisteri
Calgary, Kanada
KESTO
24 Months
KIELET
Englanti
TAHTI
Osa-aikainen
HAKEMUKSEN MÄÄRÄAIKA
Hakemuksen jättämisen määräaika
AIKAISIN ALOITUSPÄIVÄ
Sep 2024
LUKUKAUSIMAKSUT
CAD 2 531 / per course *
OPISKELUMUOTO
Sekoitettu
* kotimaiset opiskelijat: 5 625,94 CAD neljälle kurssille, 12 opintopistettä | kansainväliset opiskelijat: 12 824,14 CAD neljältä kurssilta, 12 opintopistettä
Johdanto
Master of Health Services Management (MHSM) tarjoaa yhdessä Dhillon School of Business ja terveystieteiden tiedekunta. Sovellettavan tutkimuksen, kriittisen ajattelun ja päätöksentekotaitojen kehittäminen on upotettu koko ohjelmaan, mikä huipentuu soveltamiseen integroidussa kokemuspisteprojektissa.
MHSM on kohorttipohjainen, osa-aikainen ohjelma, jota tarjotaan Calgaryn kampuksella University of Lethbridge . Ohjelma toimitetaan pakatussa muodossa käyttämällä sekoitettuja oppimistekniikoita, etätoimitusta ja kotikäyntejä (kasvotusten). Toimitusmalli mahdollistaa opiskelijoiden osallistumisen tutkijakouluun jatkaen työskentelyä. Tämä on erityisen tärkeä ominaisuus opiskelijoille, joiden on säilytettävä harjoittelutiedot.
Graduate Certificate in Health Services Management (GCHSM) on saatavilla opiskelijoille, jotka haluavat lisätä tietotasoaan, mutta eivät ehkä pysty tai ovat varovaisia sitoutumaan täydelliseen maisterin tutkintoon. Ylioppilastutkinnon suorittanut opiskelija saa opintopisteen maisteriksi, jolloin jatkokoulutuksen ja ammatillisen kehityksen tavoitteet on helppo nousta saumattomasti.
Kansainväliset hakijat : Tämän ohjelman osa-aikaisen luonteen vuoksi huomaa, että valmistuneet eivät voi hakea valmistumisen jälkeistä työlupaa tämän ohjelman suorittamisen jälkeen.
Ohjelman tulos
Ohjelma valmentaa opiskelijoita itsenäisiksi, strategisiksi ajattelijoiksi ja yhteistyökykyisiksi kollegoiksi. Samalla kun opiskelijoiden tiedot ja taidot muotoutuvat terveydenhuollon kontekstissa, oppimistulokset ovat siirrettävissä. Tarkemmin sanottuna opiskelijat:
- Ymmärtää Kanadan terveydenhuoltojärjestelmän terveyspalvelujen ja terveydenhuollon kontekstin ja monimutkaisuuden
- Kehitetään tieteidenvälistä, integroitua tietoa ja kokemusta terveyspalvelujen hallinnasta viidessä moduulissa: Suunnittelu; Rahoitusrakenne; Johtaminen ja sillan muodostaminen; poliittinen ympäristö; ja käsitteellistäminen
- Kehitä perustavaa tietoa julkisten ja yksityisten terveydenhuoltoympäristöjen toiminnallisista johtamisalueista
- Ryhdy tehokkaiksi poikkitieteellisten ympäristöjen johtajiksi terveydenhuoltoalalla
- Hanki parempia metakognitiivisia taitoja laskutaidon, systeemiajattelun, analyyttisen ajattelun, kriittisen ajattelun, synteesin ja päätöksenteon alalla
- Hanki tehokkaita tiiminrakennus- ja joukkueen yhteenkuuluvuustaitoja
- Kehitä perustavanlaatuisia tietoja useista Kanadan ulkopuolella olevista terveydenhuoltojärjestelmistä
- Kehittää tietoa ja hankkia osaamista soveltavassa tutkimuksessa ja päätöksenteossa
- Kehitä tutkimustaitoja terveydenhuollon organisaation ajankohtaisten haasteiden diagnosoimiseksi ja mahdollisen ratkaisun rakentamiseksi
- Järjestä ja toteuta integroitu projekti johtamisympäristössä terveydenhuollon organisaatiossa
- Kirjoita ja esittele sovellettu projekti hyväksyttävälle tieteelliselle tasolle.
Uramahdollisuudet
MHSM-ohjelman yleisenä tavoitteena on valmistaa yksilöitä toimimaan tehokkaasti johtajina ja ylläpitäjinä monissa julkisissa ja yksityisissä terveydenhuollon ympäristöissä. Ohjelmaan on sisällytetty maailmanlaajuisia oppimistavoitteita, joihin kuuluvat muun muassa kehittäminen ja parantaminen:
- Monitieteinen tieto
- Edistykselliset laskutaidot
- Järjestelmien ajattelu
- Edistykselliset kriittisen ajattelun taidot
- Edistyneet analyyttiset ja päätöksentekokyky
- Globaali ajattelutapa
Opetussuunnitelma
Kurssityöt (30,0 opintopistettä)
Ensimmäinen lukukausi – Suunnittelumoduuli (6,0 opintopistettä)
- Terveyspalvelujen johtaminen 5100 – Organisaatiosuunnittelu (3,0 opintopistettä); ja
- Terveyspalveluiden hallinta 5120 – Terveyspalveluiden suunnittelu (3,0 opintopistettä)
Lukukausi kaksi – rahoitusrakennemoduuli (6,0 opintopistettä)
- Terveyspalveluiden johtaminen 5200 – Terveyspalvelujen kirjanpito (3,0 opintopistettä); ja
- Terveyspalveluiden hallinta 5220 – Terveyspalvelujen rahoitus (3,0 opintopistettä)
Kolmas lukukausi – Johtava ja yhdistävä moduuli (6,0 opintopistettä)
- Terveyspalvelujen hallinta 5300 – Terveyspalvelujen johtavat ihmiset (3,0 opintopistettä); ja
- Terveyspalveluiden hallinta 5320 – Terveyspalvelujen markkinointi (3,0 opintopistettä)
Neljäs lukukausi – Poliittinen ympäristö -moduuli (6,0 opintopistettä)
- Terveyspalvelujen hallinta 5400 – Strategia, valta ja politiikka (1,5 opintopistettä)
- Terveyspalvelujen hallinta 5420 - Neuvottelusuhteiden ja konfliktien hallinta (1,5 op tuntia); ja
- Terveyspalvelujen hallinta 5430 – Terveysjärjestelmät maailmanlaajuisesti (3,0 opintopistettä)
Lukukausi viisi – käsitteellistämismoduuli (6,0 opintopistettä)
- Terveyspalveluiden hallinta 5500 – Johtava merkityksellinen muutos terveyspalveluissa (3,0 opintopistettä); ja
- Terveyspalvelujen hallinta 5520 – Palvelun laadunhallinta (3,0 opintopistettä)
Huomautus: GCHSM:lle suoritettuja kursseja voidaan käyttää MHSM-tutkintoon.
Terveyspalvelujen hallinta 6100 – Integrated Experience Point Project (6,0 opintopistettä)
Integroitu kokemusvaatimus sisältää työskentelykokemuksen kussakin viidestä moduulista, jotka on sisällytetty yhteen kurssiin kussakin moduulissa, sekä Health Services Management 6100:ssa suoritetun kirjallisen projektin. järjestelmänvalvoja tai johtaja, työstää moduulin aiheita terveysorganisaatiossa ja opiskelijan huipentuu kirjallinen integroitu projekti. Erilaiset kenttäkokemukset vahvistavat siten kurssien sisältöä. Kirjallinen projekti voi olla reflektiivinen ja teoreettinen tai soveltava. Sen on liityttävä terveyspalvelujen hallinnan käytäntöön, ja se osoittaa syvällistä tietämystä ja ymmärrystä jokaisesta viidestä moduulista.
Hanke edellyttää, että opiskelijat osallistuvat tutkimuksen hyödyntämiseen (teoreettiseen, empiiriseen tai soveltavaan). Se on keino opiskelijoille tunnistaa haaste tai mahdollisuus terveysorganisaatiossa ja integroida käsitteellinen oppiminen ja kriittinen ajattelu kontekstuaalisesti merkityksellisellä tavalla. Projektin rakenne on joustava soveltumaan erilaisiin luoviin pyrkimyksiin ja mahdollisesti työperäiseen. Säännöt, standardit ja sopimukset kirjalliselle huipentumaprojektille löytyvät School of Graduate Studies Policies and Procedures -oppaasta, joka on saatavilla osoitteesta /graduate studies.