Kansainvälinen perustutkinto-ohjelma (IUP) lääketieteessä
Universitas Gadjah Mada
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Yogyakarta, Indonesia
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
11 lukukaudet
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
Pyydä tietoja
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* Indonesian opiskelijat: 45 000 000 op / semesteri; Ei-indonesialaiset opiskelijat: 65 000 000 kappaletta / lukukausi
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Universitas Gadjah Mada , 5. maaliskuuta 1946 perustettu lääketieteellinen, kansanterveys- ja hoitotieteellinen Universitas Gadjah Mada (FK-KMK UGM) on kasvanut ja kehittynyt nopeasti vuosien mittaan. FK-KMK UGM on asettunut itselleen johtavaksi yliopistoksi Indonesiassa, Aasiassa ja muualla maailmassa. Tuhannet alumnit ovat valmistuneet ja värinneet terveydenhuoltoalaa Indonesiassa ja ympäri maailmaa. Sijaitsee kampuksella, jossa on trooppinen ilmasto, mukava ilmapiiri ja varustettu monilla mukavuuksilla, jotka tukevat koulutusta, tutkimusta ja yhteisöpalvelua. Lääketieteellisen korkeakoulun visiona on olla erinomainen kansallinen lääketieteen koulutusohjelma, joka on innovatiivinen, globaalisti standardisoitu ja ylivoimainen, sekä palvelemaan kansakunnan ja ihmiskunnan etuja ammattitaitoisella henkilöresurssien tuella. FK-KMK UGM: n perustutkinto-opinto-ohjelmaan sisältyy 3. 5 vuoden jatko-vaihe, 2 vuotta ammatillinen vaihe ja 1 vuoden harjoittelu.
Ohjelmia on kaksi:
Kansainvälinen ohjelma
- Indonesian tai muiden maiden hakijat ovat suorittaneet lukion tutkinnon viimeisten kolmen vuoden aikana.
- Indonesian kielelle: läpäissyt sisääntulotutkintoon kuuluvat: akateeminen perustutkimus (matematiikka, kemia, fysiikka ja biologia), Gadjah Mada Scholastinen testi (GMST = psykologinen testi), englanti, Tilannekohtainen arvio (SJT) ja MMPI. Muista maista tuleville opiskelijoille suoritettiin pääsykoe akateemisen perustutkimuksen (matematiikan, kemian, fysiikan ja biologian), GMST: n ja haastattelun perusteella.
- Hyvä terveydentila.
Ero säännöllisen ja kansainvälisen ohjelman välillä
Noin 90% säännöllisen ja kansainvälisen ohjelman kurssiohjelmasta ovat samanlaisia. Kansainvälisessä ohjelmassa on joitakin eroja: luennot pidetään englanniksi opetuskielenä, kansainvälisen terveysjärjestelmän oppiminen (lohkossa D2), ja sillä on pakollinen kokemus opiskelusta lähtevästä maasta valinnaisessa lohkossa (lohko D3) .
opetussuunnitelma
Lukuvuonna 1992/1993 FM aloitti lääketieteellisen koulutuksen perustutkinto-opetussuunnitelman (KIPDI) opetussuunnitelman toteuttamisen ongelmapohjaisen oppimisen strategian (PBL) avulla. Vuonna 2003/2004 aloitettiin integroidun opetussuunnitelman toteuttaminen 21 lohkossa, joissa oli PBL-strategia. Lukuvuonna 2007/2008 edellisiin lohkoihin tehtiin muutoksia. Lukuvuodesta 2013/2014 alkaen SKDI 2012 -ohjelmaan on sisällytetty uusi opetussuunnitelma, joka on räätälöity Indonesian lääkäriopiskeluun ja joka on integroitu lohkoihin ja PBL-strategiaan. Tällä uudella järjestelmällä on 3,5 vuotta perustutkinto-opintojen akateemista vaihetta ja kaksi vuotta kestävää kliinistä kiertoa.
Odotettu oppimistulos (ELO)
USPM: stä valmistuneille opiskelijoille on 8 ELO: ta, jotka ovat vakiintuneita kansallisia toimivaltaisia (alue 1-7) ja paikallisia toimivaltaisia (alue 8)
- Noblen ammattimaisuuden alue
- Usko Kaikkivaltiaan Jumalaan.
- Omistaa moraalisia, eettisiä ja kurinalaisia ominaisuuksia.
- Noudata lakia.
- Olkaa oivaltavia sosiaalisia ja kulttuurisia asioita.
- Käyttäytyminen ammatillisessa käyttäytymisessä.
- Tutkimus- ja valmiuksien kehittämisen alue
- Suorita itsetuntoa
- Elinikäisen oppimisen toteuttaminen
- Laajenna tietoa
- Tehokkaan viestinnän alue
- Kommunikoida potilaiden ja heidän perheidensä välillä.
- Viestintä työyhteistyökumppaneiden välillä.
- Kommunikoida sidosryhmien ja yhteiskuntien välillä.
- Tietohallinnon alue
- Arvioi tietoa ja tietoa.
- Edistetään tehokkaasti tietoa ja tietoa terveydenhuollon ammattilaisille, potilaille, yhteiskunnille ja lähipiireille terveydenhuollon palvelujen laadun parantamiseksi.
- Peruslääketieteen ala: nykyisen biolääketieteen, humanitaarisen tieteen, kliinisen lääketieteen ja kansanterveystieteen / ennaltaehkäisevän lääketieteen / yhteisön lääketieteen soveltaminen hoitamaan terveysongelmia kokonaisvaltaisesti ja kattavasti.
- Kliiniset taidot
- Suorita diagnostiset toimenpiteet.
- Suorita kokonaisvaltainen ja kattava hallinta.
- Kansanterveysongelmien hallinta
- Toteutetaan terveyden edistämistä yksilön, perheen ja yhteisön tasolla.
- Toteutetaan terveysongelmien ehkäisy ja varhainen havaitseminen yksilön, perheen ja yhteisön tasolla.
- Suorita terveysongelmien hallinta yksilön, perheen ja yhteisön tasolla.
- Empower ja yhteistyö yhteisöihin terveyden parantamiseksi.
- Hallitse resursseja tehokkaasti, tehokkaasti ja kestävästi terveysongelmien ratkaisemisessa.
- Sovelletaan erityisiä terveyspolitiikkoja, jotka ovat tärkeitä prioriteetteja jokaisella Indonesian alueella.
- Sidosryhmän hyväksymät paikalliset toimivaltuudet ovat
- Suorita hätätilanne.
- Hallitse katastrofivalmiutta.
- Hallitse yhteisön ja perheen terveysongelmia ammattilaisten kesken.
- Suorita luottavaisemmin ammattilaisena hänen kiinnostuksensa vuoksi lääketieteen alalla (tarjotaan valinnaisissa lohkoissa, jotka koostuvat 19 moduulista).
Kurssin ohjelma, opetus ja oppiminen
Seitsemän osa-aluetta ja paikalliset osaamisalueet on käännetty 21 tiettyä aihepiiriä ja 14 kliinistä kiertoa (ks. Jäljempänä), joissa koottiin kolmeen opiskeluvaiheeseen. Jokainen lohko on samanlainen kuin 6 sks, kun taas harjoitteluvaiheet vaihtelevat välillä 2-10 sks.
Oppimisprosessin vaiheet ovat:
Vaihe 1, jonka aiheena on Lääketieteen säätiö (vuosi 1). Tämän vaiheen lopussa opiskelijoiden odotetaan ymmärtävän:
- Tasapainon (homeostaasi) ja olosuhteiden, jotka häiritsevät normaalia tasapainoa ihmiskehossa, perusluonne ja toiminta.
- Filosofia, jonka mukaan lääkäri on elinikäinen opiskelu ja osa terveydenhuoltojärjestelmää.
Vaiheessa 2 käytetään siirtymistä teoriasta käytäntöön (vuosi 2 - 3.5), koska se on keskitaso. Tämän vaiheen lopussa opiskelijoiden odotetaan:
- Ymmärtää sairauden, ennaltaehkäisyn ja hoidon peruskäsitteet.
- Koota erilaiset tiedot ja kliiniset taidot jäsennellysti ja systemaattisesti terveyskysymyksiä hoidettaessa.
Tässä uudessa PBL-menetelmässä opiskelijoiden on suoritettava 21 lohkoa tutkinnon suorittamiseksi. Kokonaiset lohkot voidaan suorittaa 3,5 vuodessa opintokuormalla 165 lukukauden opintopistettä mukaan lukien opinnäytetyö. Oppiminen käsittää tunteihin osallistumisen, opetusohjelmat (pienryhmäkeskustelu), käytännön istunnon ja taitokoulutuksen taitolaboratoriossa kliinisen perustiedotteena (BCC). BCC: n tarkoituksena on antaa opiskelijoille kliininen kokemus ennen oppisopimuskoulutustaan sairaalan klinikalla. Opiskelijoiden valmistuttuaan perustutkintoa suoritettavasta ohjelmasta opiskelija saa tutkinnon S.Ked (lääketieteen kandidaatti).
Vaiheessa 3 käytetään tohtori Practice (teema 4 ja 5) -teemaa. Tämän vaiheen lopussa opiskelijoiden odotetaan:
- suorittaa ennaltaehkäiseviä toimenpiteitä ja hoitoa potilaan, perheen ja yhteisön terveyskysymyksissä ammattimaisesti ja noudattaa periaatteita, etiikkaa ja arvoja lääkärinsä mukaan.
- antaa asiasta toisen terveydenhuollon laitoksen, joka tarjoaa tehokkaampaa ja tehokkaampaa terveydenhuoltoa.
Tätä vaihetta kutsutaan kliiniseksi kiertovaiheeksi, joka on ajanjakso, jolloin lääketieteen opiskelija opintonsa kliinisessä osassa läpikäy erilaisten "työskentelevien" palveluiden välillä 2-10 viikon kliinisissä vaiheissa (ks. Alla oleva taulukko). Tämän kliinisen ohjelman tutkimusaika on 2 vuotta, tutkimuskuormitus on 35 sks. Valmistuttuaan opiskelija suorittaa poistumistutkinnon (UKMPPD) ennen nimityksen saamista dr. (lääkäri).
Pääsyvaatimukset
Indonesian ehdokkaat
- Viimeisten kolmen vuoden valmistuneet;
- Indonesian lukion pätevyys (Exact Sciences / IPA); tai
- A-tason pätevyys; tai
- IB-pätevyys;
* Pakolliset aineet ovat biologia ja kemia; - Ei-värisokeus.
Overseas Candidates
- Enintään 25-vuotias ikä on 18. toukokuuta jokaiselle maahanpääsyajalle;
- Institutionaalinen TOEFL-pistemäärä on vähintään 500 (paperipohjainen) tai 173 (tietokonepohjainen) tai 61 (Internet-pohjainen) tai IELTS-pistemäärä on vähintään 5,00 tai MUET-pistemäärä on vähintään kaistalla 4.00;
* Tupla-tutkinnon hakijoille: IELTS-todistus, jonka pistemäärä on vähintään 6,5; - Todistus kansallisista ja / tai kansainvälisistä palkinnoista akateemisessa tai ei-akateemisessa (urheilun mestaruus / esitysmestaruuskilpailu (jos sellainen on);
- STPM-pätevyys vähintään CGPA 3,00 (4,00 asteikolla) / 3B tiede-aiheisiin; tai
- Lääkärintutkinto, jossa on vähintään CGPA 3,00 (4,00 asteikolla); tai
- Säätiöohjelma / A-taso tai vastaava pätevyys (Kanadan esikoulu, Etelä-Australian matriisi, Kanadan kansainvälinen ylioppilastutkimusohjelma, Monashin yliopiston säätiön vuosi, yliopiston säätiön tutkimus New South Walesille, A-taso, Tamilnadun korkeakoulututkinto, Intia).
Pääsymenettelyt
- Rekisteröidy sovellustiliin.
- Täytä online-hakemuslomake ja lataa tarvittavat asiakirjat (vähintään 200 kb ja enintään 800kb).
- Maksu ei makseta takaisin maksua pankin Mandirin, BNI: n, BRI: n, BSM: n tai BTN: n monen maksujärjestelmän kautta.
- Pääsykortti voidaan tulostaa hakemuksen tilillä mainittuun päivään.