Taiteen maisteri integroivassa terveydessä ja paranemisessa
The Graduate Institute
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Bethany, Yhdysvallat
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
Pyydä tietoja
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
Pyydä tietoja
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Yleiskatsaus
Taiteen maisterin tutkinto Integrative Health and Healing -ohjelmassa on 36-luottokelpoisuusohjelma, joka tutkii terveyttä, hyvinvointia ja sairautta kokonaisvaltaisesta näkökulmasta. Tähän lähestymistapaan kuuluu tavanomaisten, vaihtoehtoisten ja täydentävien lähestymistapojen vertailu, yhdistäminen ja integrointi terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseen sekä ennaltaehkäisyyn ja parantumiseen.
Tämä ohjelma tarjoaa ainutlaatuisen ja poikkeuksellisen mahdollisuuden opiskella Itä- ja Länsi-lääketieteen ja psykologian parhaita käytännön vuorovaikutteisessa oppimisympäristössä tarjoamalla paitsi ajantasaista tieteellistä tietoa, myös monien diagnostisten ja parantamistekniikoiden kokemusta ja käytäntöä. hoitaa koko henkilö. Tämä mahdollistaa opiskelijoille, jotka ovat jo terveydenhuollon ammattilaisia, oppimaan ja soveltamaan integroivia malleja ja menetelmiä, jotka liittyvät terveyteen ja hyvinvointiin ja / tai parantamiseen. Lisäksi ohjelmalla pyritään laajentamaan myös muita kuin lääketieteellisiä "lay-learners" -ohjelmia, jotka haluavat ilmoittautua ohjelmaan kehittämään paremmin ymmärrystä integroivista, vaihtoehtoisista ja täydentävistä malleista ja hoidoista ja opi valitsemaan ja hallitsemaan niitä mukaan erityistilanteisiin ja tarpeisiin.
Master of Arts tutkinto-ohjelma on kolme pääosaa:
Ensimmäinen osa:
Opiskelija tutustuu terveyteen ja hyvinvointiin integroivan kokonaisvaltaisen lähestymistavan historialliseen alkuperään sekä teoreettisiin ja metodologisiin perustuksiin.
Erityistä huomiota kiinnitetään perusolosuhteet, jotka:
a) Ihminen on monimutkainen järjestelmä, joka koostuu useista toisiinsa liittyvistä henkisistä ja fyysisistä osajärjestelmistä (kognitiivinen, emotionaalinen, hermostunut, endokriininen, immuuni jne.). Samanaikaisesti ihmiset kuuluvat sosiaalisiin ja luonnollisiin ylikansallisiin järjestelmiin (perhe, yhteiskunta, ekosysteemi jne.), Jotka vaikuttavat alijärjestelmien toimintaan ja ovat sen jälkeen vaikuttaneet, ja
b) Fyysinen, henkinen ja sosiaalinen hyvinvointi eivät ole erillisiä tekijöitä vaan päinvastoin toisistaan riippuvaisia.
Toinen osa:
Opiskelija tutkii monenlaisia itä- ja länsimaisia lääketieteellisiä ja psykologisia käsitteitä, teorioita ja työkaluja. Tässä osassa ohjelmaa osa tarkasteltavista lähestymistavoistamme on:
- Mielenterveyden lääketiede
- Kiinalainen perinteinen lääketiede
- Ayurvedic Medicine
- Akupunktio
- Homeopatia
- Integroiva psykoterapia
- Mindfulness-pohjaiset menetelmät
- Jooga asennot
- Pranayaman hengitysmenetelmät
- ja monet muut.
Tutkimuksessa korostetaan tarvetta saada tietoa eri tavoin, integroida erilaiset perspektiivit elimistön toimintaan ja kehittää kokonaisvaltainen lääketieteellinen malli terveyttä ja hyvinvointia varten. Ohjelma tarjoaa myös selityksiä, kokemuksia ja käytäntöjä monista diagnoosi- ja parantamistekniikoista, jotka keskittyvät koko henkilön hoitoon, jolloin opiskelijat voivat suunnitella ja soveltaa henkilökohtaisia malleja terveydelle, hyvinvoinnille ja (lopulta) paranemiselle.
Kolmas komponentti:
Ohjelman kolmannessa osassa oppilaat oppivat, miksi ja miten integroiva terveyttä ja paranemistapaa levitetään koko yhteisömme kautta sekä sen tehokkuuden (monissa tapauksissa paljon korkeammassa määrin kuin perinteisessä lähestymistavassa) ja sen suhteen potilaat (jotka käyttävät paljon ihmisempää ja empaattisempaa lähestymistapaa perinteisen persoonallisuuden lähestymistavan sijaan). Tehokkuuden suhteen oppilaat oppivat, että hoidettaessa koko potilaan terveyttä - fyysistä, henkistä, ihmissuhdetaitoa ja persoonallisuutta / henkistä ja ei pelkästään tietyn elimen tai ulottuvuuden välittömiä oireita - kokonaisvaltaisten kokonaisvaltaisten hoitojen tehokkuus on pitkäkestoisempaa ja pienemmällä regressiomäärällä. Terveydenhuollon ammattilaisten ja potilaiden välisten suhteiden osalta oppilaat oppivat, että virallisessa biolääketieteellisessä mallissa - ottaen huomioon elin, mieli, henki, yhteiskunta ja ympäristö erillisinä tekijöinä - antaa kehon hoitoa lääkäreille, mielen hoitoa ja tunteita neuvonantajat ja psykologit, ja henkensä hoitaminen ministereille ja papeille. Tästä seuraa, että kukaan ei huolehtinut koko henkilöstä ja päinvastoin pitää potilasta sielottomana koneena. Nykyään yhä useammat ihmiset ovat kyllästyneet näkemään elimiä erillään hengestä erillään olevista miehistä ja puhuvat siitä, että heidän perusoikeutensa on kielletty heille heti, kun he tulevat sairaalaan. He haluavat sen sijaan pitää kokonaisina ihmisinä ja käsitellä sellaisina. Tällöin opiskelijat oppivat käytännön psykososiaaliset välineet viestinnän ja suhteiden hallintaan asiakkaiden / potilaiden kanssa.
On tärkeää huomata, että useat holistiset ja naturopatian hoitomuodot, joita on perinteisesti pidetty korvaamattomina poissulkukustannuksina, tarjotaan nyt perinteisissä lääketieteellisissä laitoksissa osana heidän kokonaisstrategiaansa. Integroiva lähestymistapa ei välttämättä tarkoita korkeampia rahoituskustannuksia hoidon antamisesta tai vastaanottamisesta, mutta se avaa mahdollisuuksia harjoittajille ja potilaille tutkimaan kaikkia ja niitä hyödyttäviä toimintamalleja.
Integroitu terveys ja parantaminen MA on tarkoitettu:
- Naiset ja miehet, jotka etsivät laajempaa terveyttä, hyvinvointia ja paranemista sekä ammatillisiin että henkilökohtaisiin tarkoituksiin.
- Terveyden- ja hyvinvointialan ammattilaiset (lääkärit, sairaanhoitajat, psykiatrit, psykologit, neuvonantajat, kiropraktikot, vaihtoehtoiset lääkärit, terveys- ja wellness-valmentajat jne.), Jotka haluavat laajentaa ammatillisen osaamisensa ja taitojensa rajoja.
- Elämän valmentajat, yritysjohtajat, organisaatiokehittäjät, jotka haluavat parantaa ammattinsa voimakkailla kokonaisvaltaisilla integroivilla teorioilla ja työkaluilla.
- Opettajat ja opettajat, joilla on kokonaisvaltainen käsitys koulutuksesta ja jotka haluavat auttaa opiskelijoita kehittämään paitsi heidän tietonsa myös koko henkilöään, kiinnittäen erityistä huomiota terveyteen ja hyvinvointiin.
Luokat kohtaavat paikan päällä yhden viikonloppuna kuukaudessa (perjantai klo 17 ja lauantai klo 9-17, joskus myös sunnuntai). Tutkinto päättyy 24 kk.