Kansainvälinen terveydenhuollon johtamisen maisteri
McGill University, Desautels Faculty of Management
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Montreal, Kanada
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Sekoitettu
Kesto
18 kuukaudet
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
CAD 58 000 *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
09 Sep 2024
* Maksettava 4 krediittikohtaisessa erässä
Johdanto
Terveydenhuollon hallinnan muuttaminen
International Masters for Health Leadership (IMHL) alkoi vuonna 2006 osana pyrkimystä tulla maailman johtavaksi terveydenhuollon johtamiskoulutuksessa. IMHL on McGillin lääketieteellisten ja johtavien tiedekuntien yhteistyöhanke, joka perustuu kahden tiedekunnan maailmanlaajuiseen maineeseen ja toimii terveydenhuollon muutoksen agenttina.
Miksi IMHL
Ohjelman erottuva lähestymistapa antaa terveydenhuollon ammattilaisille mahdollisuuden säilyttää asemansa organisaatiossaan koko ohjelman ajan ja palata töihin moduulien välillä. Ainutlaatuinen pedagogiikkamme perustuu verkossa ja luokkahuoneessa toimitettujen käsitteiden, teorioiden ja kehysten reaaliaikaiseen soveltamiseen. Lisäksi kaikki sisältömme ja ohjelmamme keskittyvät terveydenhuollon organisaatioiden johtamiseen ja johtamiseen. IMHL uskoo, että suurin toivo terveyden parantamisesta on syvällinen ymmärrys siitä, miten koko terveysala toimii, yhdistettynä sen hallinnan hienostuneeseen arvostukseen.
Lue lisää seuraavasta online-infotilaisuudestamme
Edut osallistujille
IMHL-pedagogiikka mahdollistaa oppimisen soveltamisen reaaliajassa luokkahuonemoduulien välillä, jotta johtamiskäytäntöjä voidaan kehittää ja parantaa ohjelman aikana. IMHL on suunniteltu toimimaan muutoksen katalysaattorina osallistujien organisaatioissa ja yhteisöissä.
Ohjelma kannustaa osallistujia jakamaan kokemuksiaan ja syventymään toistensa ongelmiin tarjotakseen innovatiivisia ratkaisuja haasteisiin, joita he kohtaavat omassa työympäristössään. Osallistujamme kertovat lisääntyneestä luottamuksesta haasteisiin, joita he aiemmin pitivät pelottavina. Innovatiivinen koulutustoimintamme antaa kokeneille osallistujillemme mahdollisuuden olla muutoksen alullepanijoita organisaatiossaan ja yhteisössään. Kirjallinen työ ohjelman aikana voidaan esittää konferensseissa.
Hyödyt terveydenhuoltoalalle
Ohjelman keskeinen periaate on "käytä työtä, älä tee työtä". Osallistujat tuovat todelliset työhaasteensa ohjelmaan sen sijaan, että käyttäisivät perinteisempiä organisaation tapaustutkimuksia. Koko ohjelman ajan kannustamme soveltamaan luokkahuoneessa käytettyjen käsitteiden, teorioiden ja kehysten käytäntöön. Monissa organisaatioissa osallistujamme muodostavat tiimejä, jotta oppiminen voidaan jakaa haasteiden hyväksymisen yhteydessä. IMHL on jatkuva foorumi, joka käsittelee ja edistää terveydenhuollon kysymyksiä maailmanlaajuisesti.
Terveydenhuollon johtamisen tutkintotodistus (GCHM)
McGill Graduate Certificate in Healthcare Management (GCHM) on McGillin luonnontieteellisen tiedekunnan ja McGill Desautelsin johtamistiedekunnan yhteinen aloite. GCHM on 8 kuukauden, 15 opintopisteen jatkotodistusohjelma, joka tapahtuu kokonaan verkossa.
Tämä sertifikaatti tarjoaa muodollisen johtamiskoulutuksen terveydenhuollon ammattilaisille, jotka ottavat johtotehtäviä. Tunnetut McGill University professorit opettavat opetussuunnitelmaa, joka käsittelee johtajan roolin avaintaitoja Kanadan Royal College of Physicians and Surgeons -koulutuskehyksessä.
GCHM-ohjelman onnistuneen suorittamisen jälkeen 15 jatko-opintopistettä voidaan tuoda eteenpäin edistyneeseen asemaan McGillin yliopiston International Masters for Health Leadership (IMHL) -ohjelmassa. Lue lisää online-infotilaisuudesta.
Opetussuunnitelma
International Masters for Health Leadership (IMHL) on 15 kuukauden ohjelma, joka koostuu viidestä 11 päivän moduulista, jota seuraa maisterin tutkintopaperi, joka johtaa johtamisen maisterin tutkintoon McGill Universityssä. Jokainen moduuli keskittyy tiettyyn johtajuuden ajattelutapaan. Moduulien välillä osallistujat palaavat työpaikalle, jossa he soveltavat ohjelman pedagogiikkaa ja oivalluksia. Viiden moduulin jälkeen on jakso, jolloin lopputyö kirjoitetaan ohjaajan ohjauksessa. Tämä viimeinen vaihe voidaan tehdä mistä päin maailmaa tahansa.
Moduuli 1 - Heijastava ajattelutapa: laajentaminen näkökulmista
Heijastava ajattelutapa on suunniteltu auttamaan osallistujia ymmärtämään paremmin henkilökohtaista johtamistyyliään - kuinka he esittelevät itsensä muille, heidän vahvuuksiaan ja heikkouksiaan sekä nykyisiä johtamistaitojaan. Osallistujat oppivat olemaan harkittuja ja pohdiskelevia, vetäytymään aina tekemästä ja näkemään tuttuja kokemuksia uudesta näkökulmasta.
Moduuli 2 - Analyyttinen ajattelutapa: Johtavat organisaatiot
Analyyttinen ajattelumalli tarjoaa yleiskatsauksen nykypäivän tärkeimmistä terveydenhuollon organisaatioista, mukaan lukien terveyttä edistävät sairaalat, yhteisön virastot, terveydenhuoltojärjestöt jne. Osallistujat saavat käsityksen näiden organisaatioiden toiminnasta analysoimalla niiden luontaisia yhtäläisyyksiä ja eroja. Osallistujat tutustutaan myös analyyttisiin työkaluihin, joita käytetään tiettyjen organisaatioiden hallintaan, ja muodollisiin lähestymistapoihin, jotka parantavat johtamisen tehokkuutta. Keskeiset käsitteet kirjanpidossa, henkilöstöjohtamisessa ja organisaatiostrategiassa kannustavat osallistujia diagnosoimaan oman organisaationsa vahvuudet ja heikkoudet. Strategiaa, rakennetta, hankintaa ja toimitusta tutkitaan systemaattisella tavalla, jonka avulla osallistujat voivat nähdä johtamisprosessin taiteen, käsityön ja tieteen yhdistelmänä.
Moduuli 3 -Maallinen ajattelutapa: Navigointi järjestelmässä
Terveydenhuollon toimitus perustuu erittäin monimutkaisiin järjestelmiin, jotka vaihtelevat valtavasti eri puolilla maailmaa – täysin sosiaalisista markkinalähtöisiin. Silti jokainen järjestelmä kamppailee sen kanssa, missä sen pitäisi olla tässä jatkumossa. Koska useimmat lääkärit - olivatpa ne johtajat tai lääkärit - viettävät uransa tyypillisesti yhden järjestelmän sisällä, heillä on harvoin mahdollisuus arvostaa vaihtoehtoja. Kolmas moduuli keskittyy näihin kontekstuaalisiin "järjestelmiin", tutkien terveydenhuollon eri sosiaalisia instituutioita ja niiden vuorovaikutusta taloudellisten, poliittisten ja sosiaalisten voimien kanssa. Tavoitteena on lisätä ymmärrystä "järjestelmämuutoksen" dynamiikasta. Osallistujia rohkaistaan etsimään luovia ratkaisuja, jotka perustuvat integroituun terveydenhuollon hajanaiseen ymmärrykseen. Osallistujat tutkivat myös syvällisemmin talouden ja terveyden välisiä vuorovaikutuksia ja mahdollisuuksia saada muutosta monimutkaisten järjestelmien sisällä.
Moduuli 4 - Yhteistyöllinen ajattelutapa: Työsuhteiden arvostaminen
Tässä moduulissa osallistujat keskittyvät suhteiden hallintaan potilaiden, ammattilaisten, terveydenhuollon puolestapuhujien, hallintoviranomaisten, hallituksen, tiedotusvälineiden ja monien muiden ryhmien kanssa. Osaamisen kehittäminen sisältää suhteiden rakentamisen, neuvottelun, sidosryhmien koordinoinnin ja tiedonhallinnan. Ammatillisten suhteiden hallintaa korostetaan, ja osallistujat kehittävät kehittyneitä taitoja, joita tarvitaan monimutkaisten verkostojen rakentamiseen ja johtamiseen yksinkertaisten organisaatioiden sijaan. Lisäksi tarkastellaan tiedon integrointia useilta eri tieteenaloilta ja näkökulmista.
Moduuli 5 - Katalyyttinen ajattelutapa: Muutoksen saavuttaminen
Viimeinen moduuli on toimintakeskeinen ja luonteeltaan integroiva, keskittyen muutoksen saavuttamiseen. Hankkeisiin, joiden parissa osallistujat ovat työskennelleet koko ohjelman ajan, kiinnitetään paljon huomiota. Onnistuneita terveydenhoidon tapauksia tarkastellaan ja mukautuvan hallinnan toiminnan vaikutuksia selvitetään. Muita avainalueita ovat integroitu ja kestävä lähestymistapa terveyteen; ennaltaehkäisyn käsite ja sen levittäminen; tehokas puuttuminen poliittiseen ympäristöön; tiedotusvälineiden positiiviset/negatiiviset tulokset terveyspolitiikassa; sekä arvioinnin ja vastuullisuuden käsitteet. Osallistujat yhdistävät ja syntetisoivat edellisten moduulien aikana hankkimiaan tietoja. Ohjelma päättyy syvälliseen pohtimiseen muutosjohtajuuden prosessista ja siitä, mitä tarkoittaa johtaa kokonaisvaltaisesti, analyyttisesti, yhteistyössä, kontekstuaalisesti, katalyyttisesti ja reflektoivasti.
Ihanteelliset opiskelijat
IMHL on vaativa ohjelma, jolla on kunnianhimoiset tavoitteet.Sen menestys riippuu pitkälti osallistujien laadusta ja motivaatiosta.Se sopii yksilöille sekä 4–5 johtajan ja/tai lääkärin ryhmille, jotka edustavat organisaatiota, yhteisöä tai maata, jolla on pakottava terveysongelma.Osallistujat jatkavat työskentelyä ohjelman aikana.Osallistujat työskentelevät terveydenhuollon vastuutehtävissä, useimmat heistä ovat kliinistä taustaa (lääkärit, sairaanhoitajat, proviisorit, sosiaalityöntekijät, psykologit) ja osalla on muu tausta (ekonomisti, lakimies jne.).He työskentelevät kaikenlaisissa terveysjärjestöissä (sairaalat, yhteiskunnan hoito, kansanterveys, ministeriöt, kansainväliset virastot, säätiöt ja muut) ja kaikilla terveydenhuollon aloilla - terveyden edistämisestä ennaltaehkäisyyn ja hoitoon.He tulevat kaikkialta maailmasta.