Lääkäri-ohjelma
European University
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Tbilisi, Georgia
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
6 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
USD 5 000 / per year
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Aug 2024
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Ohjelman tavoitteena on kasvattaa lääketieteen ammattilainen nykyaikaisten kansainvälisten standardien mukaisesti, joka kykenee soveltamaan näyttöön perustuvan lääketieteen periaatteita käytännössä, hyödyntämään asianmukaisesti eettisiä, tutkimuksen ja viestinnän periaatteita käytännössä; ja pystyä luomaan itsensä ja jatkamaan kehittymistä jatkuvasti muuttuvassa ammatillisessa ympäristössä.
Simulaatiokeskus perustettiin vuonna 2018 tiedekuntaan, ja se on hyvin varustettu modernilla lääketieteellisellä tekniikalla, mallinukkeilla, simulaattoreilla ja opiskelijat voivat harjoitella kliinisten taitojen hankkimista simuloidussa kliinisessä ympäristössä. Vuonna 2020 kehon vuorovaikutus toteutettiin kliinisissä aiheissa. Se on virtuaalinen potilassimulaattori, jota voidaan käyttää lääketieteellisessä koulutuksessa opetus- ja arviointitarkoituksiin. Kehon vuorovaikutus kattaa eri kliiniset suunnat, kuten neurologian, kardiologian, synnytyksen, pediatrian, tartuntataudit jne., Ja tarkastelemalla erilaisia tapauksia ja vuorovaikutuksessa virtuaalipotilaiden kanssa.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Yliopistotutkinto-opetussuunnitelma on osittain integroitu, järjestelmäpohjainen, ja siinä on sekä horisontaalisesti että vertikaalisesti integroituja tieteenaloja.
Spiraalimalli tarkoittaa perusaineiden tarkastelua vanhempien opiskeluvuosien aikana syvällisesti ja läheisessä korrelaatiossa kliinisten aiheiden kanssa.
MD-ohjelma koostuu 4 vaiheesta:
Vaihe I – Ihmiskehon rakenne ja toiminta (I-II vuotta)
Säätiövaihe kattaa peruskäsitteet ihmiskehon rakenteesta ja toiminnasta, biolääketieteen pääkäsitteitä. Kahden ensimmäisen opiskeluvuoden aikana opiskelijat alkavat opiskella ihmiskehon rakenteeseen, geeneihin, soluihin ja kudoksiin, tieteelliseen päättelyyn, kliinisiin ja ammatillisiin taitoihin (kommunikaatio- ja menettelytaidot, lääketieteellinen etiikka), lääketiede ja yhteiskunta. Nämä integroidut moduulit opetetaan erilaisilla opetus-oppimismenetelmillä ja -toiminnoilla (interaktiiviset luennot, roolileikit, käytännön työskentely, työskentely simulaatiolaboratoriossa jne.). Opiskelijat oppivat keskeiset käytännön taidot (potilaiden haastattelu) kliinisissä ympäristöissä. Simulaatio ottaa opiskelijat mukaan kokemukselliseen oppimiseen; opiskelijat käyttävät virtuaalista dissektiota kliinisten tapausten alueellisen anatomian tutkimiseen ja alueelliseen anatomiaan liittyvien high-fidelity mallinukketapausten skenaarioiden hallintaan. PBL (problem-based learning) -istunnot toimitetaan pitkittäiskursseina 2. vuoden opiskelijoille.
Vaihe II – Terveyden ja sairauden mekanismit (III vuosi)
Toisen vaiheen (prekliinisen vuoden) aikana pääpaino on kliinisen lääketieteen johdannossa (fyysinen diagnoosi ja kliiniset taidot), peruspatologia ja farmakologia. Tämä vaihe keskittyy sairauksien yleisimpiin oireisiin ja merkkeihin, jotka kuvaavat parhaiten perusperiaatteita. Opiskelijat alkavat hallita fyysistä diagnoosia. Tänä vuonna opiskelijat koulutetaan diagnostiseen ajatteluun tapauspohjaisten keskustelujen kautta lääketieteen eri aiheisiin liittyen, integroimalla osaamistaan ja valmistautumalla kliinisten aineiden ymmärtämiseen ensi vuonna. Ammatillisen kehityksen pitkittäismoduulissa he harjoittavat kliinistä ongelmanratkaisua käyttämällä erilaisia kliinisiä skenaarioita (kliininen päättelykurssi) painottaen harkittua tiedon analysointia ja synteesiä sekä sen kliinistä soveltamista.
Vaihe III – Kliiniset virkailijat (IV–V vuodet)
4. ja 5. vuoden aikana opiskelijat opiskelevat pääasiallisia kliinisiä aineita (kliiniset rotaatiot) - sisätautia (systeemipohjainen), kirurgia, synnytys ja gynekologia, ensiapulääketiede, lastentauti, psykiatria, radiologia, ENT jne. Samanaikaisesti ne ovat jatkuvasti koulutetut kliiniset ja ammatilliset taidot, jotka sisältävät ammatillisen käyttäytymisen Clinical Skills -laboratorioissa ja kliinisissä ympäristöissä. Näitä moduuleja opetetaan kliinisissä tiloissa (ambulatoriset asetukset ja sairaaloissa). Jokaisen virkakauden lopussa opiskelijat läpäisevät integroidun kokeen (ETYJ).
Vaihe IV – Advanced Clinical Officerships (VI vuosi)
Vuosi 6 (valmistuminen) - valmistumisvuoden aikana opiskelijoilla on kliinisiä liitteitä, jotka hallitsevat ja hankkivat tarvittavat pätevyydet sisätautien, kirurgian, synnytystautien/gynekologian, infektiotautien, perhelääketieteen, silmätautien, geriatrian, lastentautien ja ensiapulääketieteen aloilla. Integraatioperiaatteiden ja spiraalimuotoisten opetussuunnitelmavaatimusten mukaisesti he palaavat perusaineisiin (kliininen farmakologia ja lääketieteellinen genetiikka). Opiskelijat työskentelevät pienissä ryhmissä, ja heidät määrätään erilaisiin kliinisiin toimintoihin erilaisissa laitos- ja avohoidoissa, joiden tarkoituksena on valmistaa valmistuvia opiskelijoita heidän tulevaan erikoistumiseensa residenssiin. Vuoden loppuun mennessä opiskelijat suorittavat integroidun loppukokeen (ETYJ).
MD-ohjelman pakolliset opintopisteet – 332 op
MD-ohjelman valinnaiset opintopisteet - 28 ECTS (14 op - pääaineen opintojaksot, 14 op - Valinnaiset/ilmaiset opintojaksot)
Pääainealan valinnaiset kurssit: Kivunhoito, Lääketieteellinen hoito, Laboratoriolääketiede, Kliininen ravitsemus, Allergialääketiede, Kliininen psykologia, Tarkkuuslääketiede, Kliiniset teknologiat, Seksuaalilääketiede, Narkologia.
Ohjelman tulos
Yleiset pätevyydet
Tieto ja ymmärrys
Valmistuneet pystyvät:
- Osoittaa kattavan tietämyksen lääketieteen alakohtaisista aiheista, teoreettisista periaatteista ja tutkimusmenetelmistä;
- Suhtaudu kriittisesti uuteen tietoon;
- Analysoi ja integroi erilaista tietoa ja tee olennaisia johtopäätöksiä, jotka toimivat pohjana tulevalle itsensä kehittämiselle.
Skills
Valmistuneilla tulee olemaan seuraavat taidot:
- Kyky ratkaista monimutkaisia ongelmia monialaisessa tiimissä uusimman tiedon avulla;
- Tutkimuksen tekeminen asianmukaisia ja päivitettyjä menetelmiä käyttäen;
- Ammatillisessa toiminnassaan keräämien tietojen käyttö;
- Ajanhallintataidot - suunnitella tehokkaasti odotettuun toimintaan liittyvät resurssit ja olla vastuussa tehdystä työstä;
- Hyödynnä koko koulutus- ja tietoresurssien kirjoa;
- Osallistua kokouksiin ja ilmaista omia mielipiteitä suullisesti ja kirjallisesti;
- Lääketieteen eettisiä ja juridisia periaatteita noudattaen pystyä suojelemaan potilaan oikeuksia;
- käydä neuvotteluja ammatillisessa kontekstissa ja osallistua konfliktien ratkaisemiseen kenen tahansa henkilön kanssa hänen sosiaalisesta, kulttuurisesta, uskonnollisesta tai etnisestä taustasta riippumatta;
- Kommunikointi kollegoiden ja potilaiden kanssa oikeudenmukaisuuden, sosiaalisten ja demokraattisten arvojen periaatteita noudattaen.
Vastuullisuus ja autonomia
Valmistuneet pystyvät:
- Sopeudu työskentelemään ryhmässä;
- Suunnittele tehokkaasti odotettuun toimintaan liittyvät resurssit;
- Ota vastuu tehdystä työstä;
- Ymmärrä tarve pysyä ajan tasalla itseoppimisen suhteen;
- Johda tiimiä sekä ammatillista alistamista/sopeuttamista ja uuden tiedon hyödyntämistä.
Alakohtaiset kompetenssit
- Alan tuntemus;
- Potilaiden konsultointi;
- Arvioi kliinisiä esityksiä, tilaa tutkimuksia, tee erodiagnooseja ja neuvottele hoitosuunnitelma;
- Ensiavun antaminen lääketieteellisissä hätätilanteissa;
- Lääkemääräys;
- Käytännön toimenpiteiden suorittaminen;
- Kommunikoi tehokkaasti lääketieteellisessä kontekstissa;
- Eettisten ja oikeudellisten periaatteiden käyttö lääketieteellisessä käytännössä;
- Potilaiden sairauksiin liittyvien psykologisten ja sosiaalisten näkökohtien arviointi;
- Näyttöön perustuvaan lääketieteeseen perustuvien tietojen, taitojen ja periaatteiden käyttö;
- Käytä tieto- ja tietotekniikkaa tehokkaasti lääketieteellisessä yhteydessä;
- Kyky soveltaa tieteellisiä periaatteita, menetelmiä ja tietoa lääketieteellisessä käytännössä ja tutkimuksessa;
- Terveyttä edistävien tapahtumien toteuttaminen, osallistuminen julkiseen terveydenhuoltoon, tehokas toiminta terveydenhuoltojärjestelmässä;
- Ammattimaisuus.
Uramahdollisuudet
Georgian nykyisen lainsäädännön mukaan yksijaksoisesta MD-ohjelmasta valmistunut ei saa harjoittaa itsenäistä lääkärin ammattia, hän voi työskennellä nuorempana lääkärinä, mikä tarkoittaa lääkärin tehtävien suorittamista ohjeiden mukaisesti ja valvonnassa. riippumattoman lääkärin (The Law of Georgia on Medical Practice, artikla 5).
Korkeakoulututkinnon suorittaneella on oikeus:
- Suorita jatkokoulutusohjelma (residenssi) saadaksesi oikeuden harjoittaa itsenäistä lääkärinhoitoa suoritettuaan valtiontutkinnon;
- Suorittaa tutkimusta (Master, Ph.D.) ja opetustoimintaa lääketieteen teoreettisilla aloilla tai muilla terveydenhuollon aloilla, jotka eivät edellytä itsenäistä lääketieteellistä toimintaa (Georgian laki lääketieteellisestä toiminnasta, 17 artikla).