Kolumbia kansanterveyden maisteri (MPH)
Columbia University Mailman School of Public Health
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
New York, Yhdysvallat
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
2 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
USD 47 020 / per year *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Sep 2024
* ensimmäisen vuoden opetus. Odotettu 3 %:n korotus kiinteään ja pistekohtaiseen lukukausimaksuun lukuvuonna 2022-2023. Lisämaksuja saatetaan periä
Johdanto
Tieteidenvälistä. Integroitu. Yhteistyö.
Kaksivuotisen Columbia Master of Public Health (MPH) -ohjelman innovatiivinen rakenne yhdistää seitsemän komponenttia varmistaakseen, että oppiminen yhdessä ohjelman osassa kertoo toiminnoista ja tehtävistä toisessa.
Columbia MPH:n hakijoiden on valittava osasto. Vaikka useimmat ehdokkaat vaativat kaksi vuotta täyttääkseen vaatimukset, yhden vuoden Accelerated MPH -ohjelma on käytettävissä ehdokkaiden valinnassa.
Galleria
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Perusopetussuunnitelma
Perusopetussuunnitelma, jonka kaikki saapuvat opiskelijat suorittavat ensimmäisen lukukauden aikana, koostuu kuudesta laajasta opinto-alueesta, jotka tunnetaan nimellä "studiot". Nämä studiot, jotka on jaettu 16 moduuliin, perustuvat toisiinsa ja tarjoavat laajan, toisiinsa liittyvän perustan kansanterveysuralle välttämättömälle tiedolle.
Kohorttisi liikkuu yhdessä ytimen läpi ensimmäisen lukukauden aikana, ja tiedekunta auttaa sinua luomaan yhteyksiä studioiden välillä tutkimalla kysymyksiä, kuten Mitkä tekijät ovat taustalla sairauksien ja ennenaikaisen kuoleman mallit Yhdysvalloissa ja ympäri maailmaa? Mikä rooli ympäristötekijöillä on? Mikä selittää terveyserot kansojen sisällä ja ympäri maailmaa? Ja mitkä arvot tulevat esiin suunniteltaessa sairauksia ehkäiseviä toimia ja terveyttä edistäviä järjestelmiä?
Kuusi studiota, jotka muodostavat Coren:
- Foundations of Public Health tutkii kansanterveyden historiaa, etiikkaa sekä terveyttä ja ihmisoikeuksia ja toimii ponnahduslautana terveyserojen sekä kansallisen ja kansainvälisen politiikan ymmärtämisessä.
Moduulit: kansanterveyden etiikka, kansanterveyden historia, ihmisoikeudet. - Tutkimusmenetelmät ja -sovellukset tarjoaa johdannon tieteelliseen tutkimukseen ja todisteisiin, niiden suhteisiin julkiseen politiikkaan ja integroidun lähestymistavan biostatistiikkaan ja epidemiologiaan. Opiskelijat saavat johdannon mittaamiseen, päättelyyn ja tieteen kieleen ja työkaluihin, näkemyksiin tieteellisen ja muuntyyppisen tutkimuksen ja tiedon eroista, klassisista malleista siitä, miten tiede ja todisteet voivat vaikuttaa politiikkaan, sekä tieteen jännitteen lähteitä. politiikan käyttöliittymä.
Moduulit: Laadulliset perusteet, kvantitatiiviset perusteet. - Determinants of Health tutkii terveydentilaan vaikuttavia biologisia peruskäsitteitä ja ympäristötekijöitä.
Moduulit: kansanterveyden biologinen perusta, ihmisen terveyteen vaikuttavat ympäristötekijät, terveyden sosiaaliset tekijät. - Public Health Interventions esittelee opiskelijoille sosiaalisen ympäristön ominaisuuksista johtuvia keskeisiä väestön terveyden tekijöitä. SBSA:n monitieteinen lähestymistapa sijaitsee yhteiskunta- ja käyttäytymistieteiden risteyksessä ja paljastaa opiskelijat tärkeimmille teorioille sekä sairauden etiologiasta että interventiosta. Studio keskittyy useisiin läpileikkaaviin teemoihin ja esittelee viitteitä monimutkaisten kansanterveysongelmien monimutkaisuuden käsittelemiseksi.
Moduulit: Teorian soveltaminen interventioihin, ohjelman suunnittelu ja arviointi, järjestelmäajattelu. - Global and Developmental Perspectives vahvistaa ja laajentaa opiskelijoiden analyysia kansanterveyden alalla tutkimalla globaaleja ja kehitysnäkymiä haasteista ja strategioista niiden ratkaisemiseksi.
Moduulit: Globalisaatio ja maailmanlaajuinen terveys, Life Course. - Health Systems perehtyy Yhdysvaltojen terveydenhuoltojärjestelmän toimintaan ja vertaa sitä muiden maiden terveydenhuoltojärjestelmään. Tämä studio sisältää terveydentalouden ja terveydenhuoltojärjestelmien moduuleja kaikkialla maailmassa.
Moduulit: Comparative Healthcare Systems, Health Economics, United States Public Health and Healthcare Systems.
Työsitoumukset
Columbia MPH:n ensimmäisen lukukauden aikana, kun opiskelijat harjoittavat integroitua ydintä, heitä kehotetaan voimakkaasti olemaan tekemättä opetussuunnitelman ulkopuolista työtä. Ohjelman toisella, kolmannella ja neljännellä lukukaudella aikataulut ovat joustavampia, ja opiskelijat voivat tehdä osa-aikatyötä.
Käytännössä
Käytäntö - lähinnä harjoittelu kentällä - on sekä pakollinen osa että kohokohta MPH-kokemuksessa. Työskentelet yhdessä kansanterveyden ammattilaisten kanssa, koet alan päivittäiset realiteetit ja käytät luokassa oppimaasi kansanterveyden edistämiseksi.
Sinua tuetaan ennen harjoittelua, sen aikana ja sen jälkeen. Alkutyöpajat ohjaavat sinut kenttätyöhön ja valmistavat sinut ammatilliseen harjoitteluun. Yhteistyössä tiedekunnan neuvonantajan kanssa valitset harjoituskokemuksellesi paikan, projektin ja suunnitelman. Mailman Schoolin tiedekunnalla on vakiintuneet suhteet valtion virastoihin ja terveydenhuoltolaitoksiin New Yorkissa ja ympäri maailmaa – mikä tarjoaa sinulle monia vaihtoehtoja harjoittelun suorittamiseen. Kun olet ottanut käyttöön kentällä, saat tarvittaessa tukea paikan päällä olevalta esimieheltäsi ja osaston neuvonantajalta. Käytännön päätyttyä esittelet työsi virallisesti laitoksen tai koulun laajuisissa tapahtumissa. Monet opiskelijat käyttävät harjoittelukokemuksensa tietoja pro gradu -työn tai huippupaperin osana.
Johtajuus
Vaikka kansanterveys on yhteistyön ja ryhmätyön ala, muodollinen ryhmätyö- ja johtamistaitojen kurssityö ei aina ollut vaadittu osa kansanterveyskasvatusta. Tunnustetaan nämä olennaiset kompetenssit, uusi opetussuunnitelma sisältää johtajuus- ja innovaatio-ohjelman, joka on ainutlaatuinen kansanterveyskoulujen keskuudessa MPH:n toiselle lukukaudelle.
Tämän kurssin tavoitteena on kehittää ja parantaa kykyjä kolmella avainalueella: tiimien johtaminen erilaisissa ympäristöissä, tehokas työskentely tiimin jäsenenä ja tuoreiden, innovatiivisten ideoiden toteuttaminen organisaatiossa tai suuremmassa yhteisössä.
Johtamiskoulutus on kokemuksellista ja osallistavaa. Pienissä ryhmissä työskennelleet opiskelijat osallistuvat roolileikkeihin, simulaatioihin, ryhmätyöhön ja tapausanalyysiin, joskus video- ja verkkotyökalujen avulla. He saavat opettajilta ja opiskelijoilta systemaattista palautetta, joka heijastaa 360° arvioita, joita opiskelijat kohtaavat työpaikalla.
Matkan varrella opiskelijat oppivat tiimijohtamista, neuvotteluja, tehokasta viestintää ja konfliktien ratkaisustrategioita. Kutsuttujen kansanterveysjohtajien käytännön työpajat ja luennot tarjoavat mahdollisuuksia tehdä yhteistyötä työskentelevien ammattilaisten kanssa sairaaloissa, tutkimuskeskuksissa, kansanterveysjärjestöissä ja kansalaisjärjestöissä – minne tahansa urapolku johtaakin.
Tieteen ja käytännön integrointi
Tieteen ja käytännön integrointi (ISP) – pienryhmäistunnot, jotka ovat olennainen osa MPH-opetussuunnitelmaa – kurovat sillan perinteisen luokkahuoneopetuksen ja todellisen kansanterveysalan ammattilaisen työkokemuksen välillä.
Opetussuunnitelma koostuu suurelta osin lähihistoriasta ja ajankohtaisista tapahtumista vedetyistä tapaustutkimuksista, jotka tarjoavat opiskelijoille mahdollisuuden soveltaa tosiasioita ja tietoa monimutkaisten ongelmien ratkaisemiseen ja hankkia tärkeitä ammatillisia taitoja, kuten neuvottelua, suostuttelua, ryhmäajattelua, julkista puhumista ja kriittistä harkintaa prosessissa. .
Pienet poikkitieteelliset tiimit analysoivat tapauksia tiedekunnan jäsenen ja opetusavustajan ohjauksessa. Kolmen lukukauden aikana opiskelijat rakentavat suhteita ISP-professoreihinsa, opetusassistentteihinsa ja muihin tiimitovereihinsa kamppaillessaan haasteiden ja ongelmien kanssa, jotka ovat haastaneet kansanterveysalan ammattilaisia.
Näiden tapausten kautta opiskelijat kohtaavat kansanterveyden vaikeita kysymyksiä: Mitä tapahtuu, kun yhteisön terveyttä parantavat ohjelmat ovat ristiriidassa paikallisten arvojen ja perinteiden kanssa? Missä valtion valvonta loppuu ja yksilönvapaus alkaa? Milloin meillä on jatkuvasti kehittyvän tieteellisen tiedon maailmassa riittävästi näyttöä ihmisten turvallisuuden takaavien toimintatapojen suosittelemiseksi?
Tehtävät tulevat yhteistyölaboratorioiden muodossa, jotka hiovat ongelmanratkaisutaitoja ja kykyä soveltaa kansanterveysteoriaa ammattikäytäntöön. Opiskelijoita voidaan pyytää kirjoittamaan toimintaohje, tunnistamaan, mitä todisteita puuttuu tai mikä on tarpeen päätöksen tekemiseksi, suunnittelemaan tiedotustilaisuutta, etsimään viittauksia tapaustutkimukseen liittyvistä tieteellisestä kirjallisuudesta tai tunnistamaan tehokkaan terveydenhuolto-ohjelman keskeiset näkökohdat. .
Ohjelman tulos
Ensimmäisen lukukauden perusopetussuunnitelman suoritettuasi pystyt:
Todisteeseen perustuvat lähestymistavat kansanterveyteen
- Käytä epidemiologisia menetelmiä kansanterveyskäytännön erilaisissa ympäristöissä ja tilanteissa
- Valitse kvantitatiiviset ja laadulliset tiedonkeruumenetelmät, jotka sopivat tiettyyn kansanterveyskontekstiin
- Analysoi kvantitatiivisia ja laadullisia tietoja käyttämällä biostatistiikkaa, tietotekniikkaa, tietokonepohjaista ohjelmointia ja ohjelmistoja tarpeen mukaan
- Tulkitse data-analyysin tuloksia kansanterveystutkimusta, -politiikkaa tai -käytäntöä varten
Kansanterveys ja terveydenhuoltojärjestelmät
- Vertaa terveydenhuollon, kansanterveyden ja sääntelyjärjestelmien organisaatiota, rakennetta ja toimintoja kansallisissa ja kansainvälisissä ympäristöissä
- Keskustelkaa keinoista, joilla rakenteellinen harha, sosiaalinen epäoikeudenmukaisuus ja rasismi heikentävät terveyttä ja luovat haasteita terveyteen tasa-arvon saavuttamiselle organisaation, yhteisön ja yhteiskunnan tasolla
Suunnittelu ja hallinta terveyden edistämiseksi
- Arvioi väestön tarpeita, omaisuutta ja kapasiteettia, jotka vaikuttavat yhteisöjen terveyteen
- Käytä tietoisuutta kulttuuriarvoista ja -käytännöistä kansanterveyspolitiikan tai -ohjelmien suunnittelussa tai toteuttamisessa
- Suunnittele väestöpohjainen politiikka, ohjelma, projekti tai interventio
- Selitä budjetti- ja resurssienhallinnan perusperiaatteet ja työkalut
- Valitse menetelmät kansanterveysohjelmien arvioimiseksi
Kansanterveyspolitiikka
- Keskustele päätöksentekoprosessin useista ulottuvuuksista, mukaan lukien etiikan ja todisteiden roolit
- ehdottaa strategioita sidosryhmien tunnistamiseksi ja yhteenliittymien ja kumppanuuksien rakentamiseksi kansanterveystuloksiin vaikuttamiseksi
- Puolustaa poliittista, sosiaalista tai taloudellista politiikkaa ja ohjelmia, jotka parantavat eri väestöryhmien terveyttä
- Arvioi politiikkojen vaikutusta kansanterveyteen ja terveyden tasapuolisuuteen
Johtajuus
- Käytä johtamisen, johtamisen ja johtamisen periaatteita, joihin kuuluu vision luominen, muiden voimaannuttaminen, yhteistyön edistäminen ja päätöksenteon ohjaaminen
- Käytä neuvottelu- ja sovittelutaitoja organisaation tai yhteisön haasteiden ratkaisemiseksi
Viestintä
- Valitse viestintästrategiat eri yleisöille ja sektoreille
- Viesti yleisölle sopivaa kansanterveyssisältöä sekä kirjallisesti että suullisesti
- Kuvaile kulttuurisen osaamisen merkitystä kansanterveyssisällön viestimisessä
Ammattilaisten välinen käytäntö
- Suorita tehokkaasti ammattienvälisissä tiimeissä
Systeemiajattelu
- Käytä järjestelmäajattelutyökaluja kansanterveysongelmaan
Apurahat ja rahoitus
Talousaputoimisto on omistautunut tunnistamaan parhaat taloudellisen tuen lähteet Mailman Schoolin opiskelijoille. Taloudelliset tukipaketit voivat sisältää yhdistelmän institutionaalisia varoja, lainoja ja opiskelijoiden työllistymismahdollisuuksia.
Palkinnot perustuvat odotettuun opiskelijan panokseen ja opiskelijabudjettiin, joka luodaan joka lukuvuosi muuttuvien kustannusten huomioon ottamiseksi. Opiskelijoiden tulee arvioida vakiobudjetti tulevaa lukuvuotta suunniteltaessa.
Opiskelijabudjettia laskettaessa voidaan tehdä erityismajoituksia opiskelijoille, joilla on lisäkustannuksia, kuten lastenhoito tai tietokonehankinta. Opiskelijoiden tulisi järjestää tapaaminen talousavustajan kanssa keskustellakseen tästä. Huomaa: On hyvin harvinaista, että taloudellinen apu kattaa kaiken muun kuin vuokrakulut, kertaluonteisen tietokoneen oston tai lastenhoidon.
Kehitä budjetti
Koulubudjetin kehittämiseen liittyy viisi vaihetta:
- Tunnista taloudelliset tavoitteesi (eli mitä tarvitset vs. mitä haluat)
- Laske muut kuin lainarahasi (eli apurahat, työpaikat)
- Arvioi koulutuskulut (esim. lukukausimaksut/maksut, kirjat, tarvikkeet jne.)
- Arvioi asumiskulut (vuokra vs. asuminen)
- Tee laskelma. Alijäämä, jos sellainen on, edustaa määrää, jonka saatat joutua lainaamaan.
Jos sinulla on kysyttävää sairausvakuutusmaksusta luopumisesta, ota yhteyttä opiskelijaterveyspalveluihin.
Säästöt
On tärkeää, että keräät jonkinlaisia likvidejä säästöjä, jotka voit käyttää ennen kampukselle saapumista. Tämä auttaa sinua kattamaan alkukulut, kuten ensimmäisen kuukauden vuokran, vakuudet, muuttokulut jne., kun odotat apurahasi tallettamista opiskelijatilillesi.
Kaikkien opiskelijoiden, jotka ilmoittautuvat tutkinto-ohjelmaan, on saavutettava New Yorkiin vähintään yhden kuukauden elinkustannukset (mieluiten kaksi), koska liittovaltion lainanmaksuprosessi tapahtuu vasta kahden viikon kuluttua jokaisen lukukauden alussa.
Rahoitusvaihtoehdot
Mailman School tarjoaa opiskelijoille ja perheille yhden, yksinkertaisen tavan maksaa osallistumiskustannukset. Suunnitelma on yhdistelmä liittovaltion, institutionaalisia ja yksityisiä rahoituslähteitä, jotka tarjoavat vaihtoehtoja osa-aikaisille, kokopäiväisille ja kansainvälisille opiskelijoille ja perheille.
Opiskelijoille voi olla tarjolla seuraavanlaista apua:
Opintolainat
Columbian yliopiston opiskelijoilla on laaja valikoima taloudellisia tukivaihtoehtoja liittovaltion, osavaltion, institutionaalisista ja yksityisistä lähteistä. Sekä liittovaltion suoran tukemattoman lainan ja liittovaltion suoran jatkolainan korko vuosille 2020-2021 ovat 4,30 % ja 5,30 %. Opetusministeriö määrittää uudet vuosimaksut uuden varainhoitovuoden heinäkuun 1. päivän jälkeen. Lisätietoja lainan saamisesta, mukaan lukien yksityiskohtainen kuvaus kustakin näistä rahoituslähteistä, on yliopiston yleiskatsauksessa Graduate Financial Aidista.
Graduate Plus -lainaa hakevien opiskelijoiden tulee kirjautua sisään täyttääkseen vaaditut lomakkeet ja hallitakseen tilejään.
Apurahat, apurahat ja apurahat
Apurahat, apurahat ja apurahat myönnetään tarpeen tai ansioiden perusteella. Määrät ja saatavuus vaihtelevat kouluittain.
Opiskelijoiden työllistymismahdollisuudet
Mailman Schoolin opiskelijat voivat päästä kouluun liittyvään työhön yhdellä tai useammalla seuraavista tavoista:
- Työ-opinnot: Opiskelijat, jotka Financial Aid Office on sertifioinut kelpoisiksi liittovaltion rahoittamiin työtutkimuksiin, voivat valita useista osa-aikaisista työtehtävistä. Työpaikkoja on tarjolla useissa toimistoissa eri puolilla yliopistoa. Lue lisää.
- Graduate Research Assistantship (GRA): Laitokset tarjoavat näitä tehtäviä, joissa opiskelijat saavat arvokasta kokemusta osa-aikatyöskentelystä tiedekunnan toteuttamissa tutkimusprojekteissa ja saavat stipendin ja/tai opetusapua rajoitetusti. Nämä paikat eivät ole ensimmäisen vuoden maisteriopiskelijoiden käytettävissä.
- Opetusassistentti (TA): Joillakin osastoilla on rajoitetusti opetusapulaistehtäviä opiskelijoille, jotka ovat valmistautuneet hyvin opiskelualaansa. TA:t tarjoavat osa-aikaista apua tiedekunnan jäsenille opetuksessa, luokittelussa ja kurssin hallinnossa ja saavat stipendin ja/tai opetusapua. Näitä paikkoja tarjotaan erityisesti tohtori- ja toisen vuoden maisteriopiskelijoille.
Institutionaalinen ja täydentävä apu
Huomautus: Lähes jokaisessa osavaltiossa on vähintään yksi apuraha tai stipendi asukkaiden saatavilla, ja monilla on pitkä luettelo opintotukiohjelmista. Kelpoisuus on yleensä rajoitettu osavaltion asukkaille, jotka osallistuvat osavaltion korkeakouluun.
Kansainväliset opiskelijat
Kansainvälisille opiskelijoille on tarjolla rahoitusvaihtoehtoja.