Hoitotieteen maisterin koulutusohjelma on yksi vuonna 2008 perustetun rehtorin asetuksen nro 4311/J03/OT/2008 perusteella perustetun sairaanhoitajatieteellisen tiedekunnan, Universitas Airlanggan koulutusohjelmista. Hoitotyön maisterin koulutusohjelma Universitas Airlanggan sairaanhoitajatieteellisessä tiedekunnassa koostuu neljästä (4) erikoisalasta, jotka ovat lääketieteellinen-kirurginen hoitotyö, yhteisösairaanhoito, mielenhoitaja ja hoitotyön hallinta. Käytetty opetussuunnitelma viittaa Indonesian kansalliseen tutkintojen viitekehykseen (KKNI), jonka opintomäärä on 43 opintopistettä 3 lukukauden aikana. Universitas Airlanggan sairaanhoitajan maisteriohjelman oppimismenetelmiä ovat ohjatut keskustelut, ryhmäkeskustelut, simulaatiot, tapaustutkimukset, yhteistoiminnallinen oppiminen, projektipohjainen oppiminen, ongelmapohjainen oppiminen tai muut oppimismenetelmät, jotka voivat tehokkaasti edistää toteutumista opiskelijakeskeisen oppimisen (SCL) menetelmään. Toinen oppimisprosessin tukemiseen käytetty menetelmä on verkko-oppiminen, kuten verkko-oppiminen, MOOC ja muut. Tällä hetkellä käytetty oppimismenetelmä on sekoitettu oppiminen, joka on yhdistelmä offline- ja online-opetusta. Universitas Airlanggan Hoitotieteen maisterien opiskelu tapahtuu kampuksella ja harjoitusalueilla. Harjoitusalueita ovat sairaalat, terveyskeskukset, terveystoimistot ja hoitokodit. Jotkut harjoitusalueista yhteistyössä FKP:n kanssa ovat Dr. Hospital. Soetomo Surabaya, Universitas Airlangga Surabaya Hospital ja ulkomaiset sairaalat, Surabaya Menur Hospital, UPTD Griya Werdha Jambangan Surabaya City ja Puskesmas Surabayan kaupungin terveystoimiston työalueella. Hoitotyön maisteriohjelma on akkreditoitu arvosanalla A (Erittäin hyvä) asetuksen numeron 0221/LAM-PTKes/Akr/Mag/IV/2018 perusteella, ja vuonna 2019 se hakee kansainvälistä akkreditointia akkreditointivirastoon. tekniikan, tietotekniikan / Tietojenkäsittelytieteen, luonnontieteiden ja matematiikan koulutusohjelmiin (ASIIN). Opinto-ohjelman visio Tulee itsenäinen, innovatiivinen, johtava hoitotieteen maisterin koulutusohjelma, edelläkävijä hoitotyön tieteen ja käytännön kehittämisessä, jolla on huippuosaamista tarttumattomien sairauksien hoidossa kansallisella ja kansainvälisellä tasolla, joka perustuu kansallisiin arvoihin, etiikkaan ja uskonnolliseen moraaliin. Opinto-ohjelman Missio Hoitotyön maisterikoulutuksen järjestäminen ja kehittäminen tieteen ja teknologian kehityksen mukaisesti huippuosaamisella ei-tartuntatautien hoidossa. Innovatiivinen ja todistettu perus-, kliininen, yhteisöllinen tutkimus kehittää tietämystä, teknologiaa ja/tai taidetta hoitotyön tai hoitotyön alalla huippuluokkaa ei-tarttuvien tautien hoidossa. Tieteen ja sairaanhoitajan alan palveluiden järjestäminen ei-tarttumattomien sairauksien hoidossa yhteisölle kansallisten arvojen, etiikan ja uskonnollisen moraalin pohjalta. Opinto-ohjelman tavoitteet Tuottaa laadukkaita hoitotyön maisterit, jotka ovat ylivoimaisia, riippumattomia, innovatiivisia ja kykeneviä työskentelemään hoitotyön alalla uskonnolliseen etiikkaan ja moraaliin perustuen ja jotka voivat kilpailla kansallisella ja kansainvälisellä tasolla huippuosaamisella tartuntatautien hoitotyön alalla. Tuottaa innovatiivista perus-, kliinistä ja yhteisöllistä hoitotyön tutkimusta rohkaistakseen hoitotyön kehittämistä kansallisella ja kansainvälisellä tasolla huippuosaamiseen tarttumattomien sairauksien hoitotyön alalla. Tuottaa päättelyyn perustuvia yhdyskuntapalvelu- ja tutkimusteoksia, joista on hyötyä innovatiivisesti vahvistaessa yhteisöjä pystymään ratkaisemaan hoitoon liittyviä ongelmia itsenäisesti ja kestävästi ei-tartuntatautien hoitotyön kentällä.
-