MSC kokeellisissa ja lääketieteellisissä biotieteissä

Yleistä

Ohjelman kuvaus

Oletko kiinnostunut siitä, millaista on opiskella LiU: ssa? Liity keskusteluun siitä, millaista on elää ja opiskella kampuksillamme Ruotsissa. Tarjoamme ilmaisia webinaareja ja nauhoituksia sekä mahdollisille että hyväksytyille tutkijoille ympäri vuoden. Napsauta tätä saadaksesi lisätietoja!

Katso verkkoseminaari - marraskuu 2019

  • Aloitus: elokuu 2021
  • Opiskelupaikka: Linköping
  • Taso: Toinen sykli
  • Sovelluksen koodi: LIU-91300

LiU: n lääketieteellisten biotieteiden maisteriohjelma sai korkeimman arvosanan Ruotsin korkeakoulutusviraston arvioinnissa Ruotsin biolääketieteen ohjelmista. Viidestä arvioiduista oppimistuloksista arvioitiin erittäin korkea laatu ja kuudeksi korkealaatuinen - kaikkien kaikkien paras tulos kansainväliset biolääketieteen maisteriohjelmat Ruotsissa.

Kokeellisten ja lääketieteellisten biotieteiden maisteriohjelma valmistelee opiskelijoita tieteelliseen uraan laajassa biotieteiden kentässä painottaen erityisesti terveyteen ja sairauksiin liittyvien solu- ja molekyylimekanismien ymmärtämistä.

Ohjelma on suunniteltu tarjoamaan opiskelijoille etulinjassa tietoa biolääketieteestä ja siihen liittyvistä aiheista. Se yhdistää teoreettisen tiedon käytännön taitoihin, kuten selvästi havaitaan yksittäisissä kokeellisissa projekteissa.

Kursseja opetetaan useissa muodoissa, mukaan lukien säännölliset luennot, ongelmaperusteista oppimista (PBL) käyttävät opetusryhmät, laboratoriotyöt ja seminaarikeskustelut. Laboratorioluokat käyttävät tehokkaita mallijärjestelmiä havainnollistamaan nykyaikaisia lääketieteellisen biologian käsitteitä, kun taas PBL edistää elinikäistä oppimista. Kahden ensimmäisen pakollisen kurssin jälkeen valinnaiset kurssit tarjoavat yksilöllisiä opintosuunnitelmia ja joustavuutta profiilin luomisessa, joka lisää kaikkien biotieteiden opiskelijoiden työllistettävyyttä. Eri alueet, kuten sydän- ja verisuonibiologia, kantasolut ja joita käytetään uudistavassa lääketieteessä, lääketieteellinen genetiikka ja neurobiologia, kuuluvat. Tieteellisiin perusteisiin, eettisiin asenteisiin ja monitieteiseen yhteistyöhön kiinnitetään erityistä huomiota, jotta opiskelijat voivat valmistautua itsenäiseen ja ammatilliseen tulevaisuuteen biolääketieteessä.

Yksittäiset projektit, joissa opiskelijat soveltavat teoreettisia ja metodologisia tietonsa, ovat ohjelman keskeisiä osia. Ensimmäisen vuoden aikana kokeellisten ja lääketieteellisten biotieteiden projekti antaa opiskelijoille mahdollisuuden työskennellä tietyn tehtävän parissa kymmenen tai kahdenkymmenen viikon ajan. Toisen vuoden aikana suoritetaan yhden aikavälin tutkinto (pro gradu). Molemmat projektit valitaan yhteistyössä esimiehen kanssa, ja opiskelijan tavoitteena on määritellä tutkimuksen tavoite, suorittaa kokeellinen työ ja laatia kirjallinen raportti, joka sijoittaa työn nykyisen alan tietoon. Tutkinto-projekti suoritetaan tutkimuslaboratoriossa joko Linköping University tai muussa ruotsalaisessa tai kansainvälisessä yliopistossa, teollisuudessa tai julkisella sektorilla.

Kaksitasoinen ohjelma

Ohjelman lisäominaisuus on rajoitetun määrän opiskelijoiden mahdollisuus opiskella Wienissä, Itävallassa, toisen vuoden aikana. Kokemuksen lisäksi ansaitaan ylimääräinen tutkinto - diplomi-insinööri. Kudostekniikan ja regeneratiivisen lääketieteen ohjelmassa suoritetuilla ammattikorkeakoulun Technikum Wien -opinnoilla on vahva yhteys teollisuuteen.

122709_photo-1532187863486-abf9dbad1b69.jpgLouis Reed / Unsplash

Opetussuunnitelma

esittely

Linköping University kokeellisten ja lääketieteellisten biotieteiden maisteriohjelma käsittää neljä lukukautta kokopäiväistä opiskelua, yhteensä 120 opintopistettä. Lääketieteellinen biologia on ohjelman pääopintoalue. Tieteellinen metodologia, biostatistiikka ja tiedefilosofia ovat osa pääopiskelun alaa. Ohjelma on järjestetty kursseille, ja kokeellinen ja käytännöllinen työ yhdistetään teoreettiseen tietoon, jotta eri aiheet voidaan integroida ja edetä ohjelmassa.

tavoite

Korkeakoululain 1 luvun 9 §: ssä (SFS 1992: 1434) on vahvistettu seuraavat toisen syklin kurssien ja opinto-ohjelmien yleiset oppimistulokset:

Toisen syklin kurssien ja opinto-ohjelmien on perustuttava pohjimmiltaan tietoihin, jotka opiskelijat ovat hankkineet ensimmäisen syklin kursseilla ja opinto-ohjelmilla tai vastaavilla.

Toisen syklin kursseihin ja opinto-ohjelmiin on kuuluttava erityistietojen, pätevyyden ja taitojen hankkiminen suhteessa ensimmäisen syklin kursseihin ja opinto-ohjelmiin, ja ensimmäisen syklin kursseille ja opinto-ohjelmille asetettujen vaatimusten lisäksi:

  • Kehitetään edelleen opiskelijoiden kykyä integroitua ja hyödyntää itsenäisesti tietojaan.
  • Kehitä opiskelijoiden kykyä käsitellä monimutkaisia ilmiöitä, kysymyksiä ja tilanteita.
  • Kehitetään opiskelijoiden mahdollisuuksia huomattavaa itsenäisyyttä edellyttävään ammatilliseen toimintaan tai tutkimus- ja kehitystyöhön. (Asetus 2006: 173).

Maisteritutkinnon kansalliset oppimistulokset (120 op)

Korkeakoulutusasetuksen (asetus 2006: 1053), pätevyysasetuksen, mukaan on perustettu seuraavat yleiset pätevyydet:

Tieto ja ymmärrys

Maisterin tutkinnon (120 opintopistettä) opiskelijan on:

  • Osoittaa tietämys ja ymmärtäminen pääopinnolla, mukaan lukien sekä laaja ala tuntemus että huomattava määrä erikoistunutta tietoa tietyillä alan aloilla sekä käsitys nykyisestä tutkimus- ja kehitystyöstä.
  • Osoittaa erikoistunut metodologinen tietämys pääaineella.

Osaaminen ja taidot

Maisterin tutkinnon (120 opintopistettä) opiskelijan on:

  • Osoittaa kyky integroida kriittisesti ja systemaattisesti tietoa ja analysoida, arvioida ja käsitellä monimutkaisia ilmiöitä, aiheita ja tilanteita jopa rajoitetulla tiedolla.
  • Osoittaa kyky tunnistaa ja muotoilla asioita kriittisesti, itsenäisesti ja luovasti, suunnitella ja soveltaa sopivia menetelmiä suorittamalla edistyneitä tehtäviä ennalta määrätyssä ajassa ja siten osaltaan edistämään tiedon muodostumista sekä kykyä arvioida tätä työtä.
  • Osoittaa kyky puheessa ja kirjoittamisessa sekä kansallisesti että kansainvälisesti raportoida selkeästi ja keskustella päätelmistään ja tiedoista ja perusteista, joihin ne perustuvat vuoropuhelussa eri yleisöjen kanssa.
  • Osoita tutkimus- ja kehitystyöhön osallistumiseen tai itsenäiseen työskentelyyn tarvittavat taidot jollakin muulla pätevyydellä.

Tuomio ja lähestymistapa

Maisterin tutkinnon (120 opintopistettä) opiskelijan on:

  • Osoittaa kyky tehdä arviointeja pääopinnolla aiheellisista kurinalaisista, sosiaalisista ja eettisistä kysymyksistä ja myös osoittaa tietoisuus tutkimus- ja kehitystyön eettisistä näkökohdista.
  • Osoita tietoa tutkimuksen mahdollisuuksista ja rajoituksista, sen roolista yhteiskunnassa ja yksilön vastuusta sen käytöstä.
  • Osoittaa kyky tunnistaa henkilökohtainen lisätietojen tarve ja ottaa vastuu jatkuvasta oppimisestaan.

Itsenäinen projekti (tutkintoprojekti)

Maisterintutkinnon (120 opintopisteen) myöntämistä vaaditaan itsenäisen hankkeen (tutkintohankkeen) suorittamiseksi vähintään 30 opintopisteellä pääopiskelun alalta. Tutkintohanke voi käsittää vähemmän kuin 30 opintopistettä, kuitenkin vähintään 15 opintopistettä, jos opiskelija on jo suorittanut itsenäisen hankkeen toisessa syklissä vähintään 15 opintopisteellä pääopiskelun alalta tai vastaavalla ulkopuolisesta opinto-ohjelmasta Ruotsi.

Uramahdollisuudet

Kokeellisen ja lääketieteellisen biotieteiden maisteriohjelma on suunniteltu valmistelemaan opiskelijoita uraan lääke- ja terveydenhuollon aloilla. Valmistuneet voivat työskennellä biolääketieteellisissä tutkimusympäristöissä, kehitys- tai tuotantoyhtiöissä, julkisella sektorilla tai yliopistoissa Ph.D. ohjelmia.

Sisäänpääsyvaatimukset

Kandidatexamenia vastaava kandidaatin tutkinto biolääketieteen kannalta merkityksellisellä aihealueella. Tähän voisi sisältyä aiempia opintoja lääketieteellisissä, tekniikan / luonnontieteellisissä, hammaslääketieteellisissä tai eläinlääketieteellisissä tiedekunnissa. Suurimman osan kandidaatin tutkinnon suoritettavista kursseista tulisi olla aiheissa, kuten biokemia, solubiologia, molekyylibiologia, genetiikka, geenitekniikka, mikrobiologia, immunologia, fysiologia, histologia, anatomia ja patologia.

Englanti, joka vastaa englannin kielen tasoa ruotsissa keskiasteen koulutuksessa (englanti 6 / B).

Viimeksi päivitetty Loka 2020

Oppilaitoksesta

In close collaboration with the business world and society, Linköping University (LiU) conducts world-leading, boundary-crossing research in fields including materials science, IT and hearing. In the ... Lue lisää

In close collaboration with the business world and society, Linköping University (LiU) conducts world-leading, boundary-crossing research in fields including materials science, IT and hearing. In the same spirit, the university offers many innovative educational programs, many of them with a clear vocational focus, leading to qualification as, for example, doctors, teachers, economists, and engineers. Näytä vähemmän
Linköping , Norrköping , Linköping , Linköping , Lidingö + 4 Lisää Vähemmän