Lue virallinen kuvaus

Perustiedot

  • Ohjaajat: D. Benjamín Herreros
  • Laajuus: 60 op.
  • Kesto: 31. lokakuuta - kesäkuu (kaksi vuotta).
  • Modaliteetti: Online ja sekoitettu.
  • Hinta: 4 800 euroa

esittely

Nykyisessä lääketieteessä eettiset konfliktit ovat yhä yleisempiä ja niillä on suuri vaikutus päätöksentekoon. On tärkeää, että terveydenhuollon ammattilaiset kehittävät erityisiä taitoja tulevaisuuden lääketieteen kasvaviin haasteisiin vastaamiseksi. "Master in Clinical Ethics" tarjoaa mahdollisuuden kehittää tietoa, taitoja ja asenteita tehokkaiden konfliktien ratkaisujen löytämiseksi innovatiivisella opetusmenetelmällä, joka keskittyy aktiiviseen opetukseen ja taitojen oppimiseen. Masterin tarjoama opetusmalli on integroitu ja monitieteinen, ja siinä keskitytään kliinisten tapausten esittämiseen ohjelmien avulla, jotka on erityisesti suunniteltu helpottamaan opiskelijoiden ymmärrystä. Opetusmenetelmä tapausten esittämiseksi järjestelmien kautta on otettu käyttöön lääketieteessä Kanadassa, Yhdistyneessä kuningaskunnassa ja Yhdysvalloissa, ja se on innovatiivinen kliinisen etiikan opetuksessa Espanjassa ja Latinalaisessa Amerikassa.

tavoitteet

  • Pääasiallinen: kehittää erityisosaamista, joka helpottaa kliinisten käytäntöjen yleisimpien eettisten ristiriitojen ratkaisemista.
  • toissijainen:
    • Tunne kliinisen etiikan keskeiset näkökohdat ja ongelmat sekä sen tärkeimmät käyttöalueet päivittäisessä kliinisessä käytännössä.
    • Kehitä tarvittavat taidot eettisen konsultin / konsultin roolin toteuttamiseksi kolmella tavalla: konsultin, sovittelijan ja terveydenhuollon eettisten toimikuntien jäsenen yksilöllinen muoto.
    • Kehitä tarvittavat asenteet moraalisten päätösten tekemisen helpottamiseksi sekä yksilöllisesti että ryhmittäin ja siten optimaalisesti ratkaisemaan yleisimmät eettiset ongelmat.

osoitettu

  • Lääketieteen ammattilaiset, jotka kehittävät kliinistä toimintaa terveyden alalla. Nämä ammattilaiset voivat vaihdella vähemmän kokeneista lääkäreistä (viime vuosien asukkaat ja nuorten apulaislääkärien) asiantuntijoista.
  • Tutkinnon ammattilaiset, jotka ovat kiinnostuneita klinikan eettisistä näkökohdista: hoitotyö, psykologia, hammaslääketiede, apteekki, fysioterapia, sosiaalityö, laki, filosofia. Ne voivat olla hiljattain päteviä ammattilaisia ​​ja asiantuntijoita.

metodologia

  • Mestarilla on yhdistetty muoto (yhdistämällä online- opetus luokkaopetukseen) ja myös verkossa .
  • Etäisyysluokat tehdään suoratoiston kautta, jolloin vuorovaikutuksessa opiskelijan kanssa opettajan ja heidän luokkatovereidensa kanssa verkkopalvelun kautta, joka takaa heidän osallistumisensa ja tarjoaa samanlaisen opetuksen laadun kuin kasvokkain.
  • Tapausskenaariot : kaikissa luokissa on seminaarityyppinen opetusmuoto, jossa on käytännön tapauksia, jotka on suunniteltu erityisesti opiskelijoille integroidun menetelmän mukaisesti: tapauskohtainen oppiminen , ekologinen oppiminen ja kliininen esitystapa . Opetusmenetelmä on lähestymistapa, jossa keskitytään sellaisen skenaarion rakentamiseen, joka edustaa ristiriitaisia kliinisiä tapauksia, jotka opiskelijat voivat esittää tai simuloida. Skenaariota tukevat käsitteelliset järjestelmät, joiden avulla opiskelija voi analysoida kliinistä tapausta kahdesta ulottuvuudesta: ongelman analysoinnista ja mahdollisista ratkaisuista. Tällä tavoin oppiminen keskittyy ongelmaan ja sen ratkaisemiseksi tarvittaviin taitoihin. Kaikki skenaariot on integroitu järjestelmiin, jotka helpottavat opiskelijoiden osaamisen kehittämistä.
  • Narratiivinen etiikka (audiovisuaalinen media ja tekstit) helpottaa opetusohjelman perusaiheiden keskustelua, integroimalla kliinisen etiikan lääketieteen humanistisiin tieteenaloihin (lääketieteen historia, yhteiskuntatieteet, taide, antropologia). ja argumentit.
  • Simulaatio: opiskelijoilla on mahdollisuus todistaa simulaatiota (simuloidut skenaariot), jotta ne voidaan sijoittaa kliinisen todellisuuden lähelle. Simulaation avulla voit esittää skenaarion hallitusti ja yhdistää ongelmapohjaisen oppimisen osaamiseen perustuvaan oppimiseen. Simuloitu skenaario tarjoaa mahdollisuuden manipuloida kliinisen tapauksen dynamiikkaa osaamisen kehittämisen edistämiseksi. Simulointi yhdistää konfliktitapauksen kliinisen esityksen (esiselvitys) deliberatiiviseen hetkeen (selvitys) ja muuntaa opiskelijan kokemukset (simulointi) lähtökohtaksi erityisosaamisen rakentamiselle. Tämä lähestymistapa antaa opetushenkilöstölle mahdollisuuden arvioida osaamisen hankkimista erityisillä työkaluilla, jotka on suunniteltu käsitteellisten suunnitelmien perusteella, jotka tukevat opiskelijaa teoreettisissa luokissa.
  • Tunnit: 50% tulee olemaan luokkatunnit ( verkossa ja henkilökohtaisesti) ja muut 50% on yksilöllinen työ (opetusmateriaalin lukeminen ja tapausanalyysi) ja opetusohjelmat .
  • Opiskelijalla on yksilöllisiä opetusohjelmia opettajien kanssa selvittääkseen mahdollisesti ilmeneviä epäilyjä.
  • Toimintamoduulin 5 ja TFM: n tavoitteena on harjoittaa harjoittelujaksoja terveyskeskuksissa ja eettisissä konsultointipalveluissa (eettiset komiteat, kliiniset konsultit jne.), Jotta opiskelija voi kokea kliinisen etiikan ammatillisen todellisuuden ja käsitellä siten taidot, jotka on kehitetty koko Mestarin. Käytäntöjä voidaan tehdä henkilökohtaisesti ja etäisyydellä.
  • Master sekoitettu:
    • Sekoitetulla Masterilla on kaksi muotoa
      • Viikot: Kaksi kasvokkain viikkoa ensimmäisenä vuonna (moduulin 1 viimeinen viikko ja moduulin 2 ensimmäinen viikko) ja kaksi toisiaan kohden viikkoa toisessa vuodessa (moduulin 5 käytännöt)
      • Päivät: Kymmenen päivää ensimmäisenä vuonna (perjantaiaamuna ja iltapäivällä) ja kymmenen päivää toisena vuonna (perjantaiaamuna ja iltapäivällä).
Ohjelman opetuskielet:
Spanish (Spain)
Viimeksi päivitetty March 12, 2019
Tämä kurssi on Online, Sekä onlineopetusta että kontaktiopetusta
Alkamispäivämäärä
Syys 2019
Duration
2 vuotta
Full-time
Hinta
4,800 EUR
Deadline
Sijaintien mukaan
Päivämäärän mukaan
Alkamispäivämäärä
Syys 2019
Päättymispäivämäärä
Haun määräaika

Syys 2019

Location
Haun määräaika
Päättymispäivämäärä