Jatkotutkinto alaraajan anatomiassa ja leikkauksessa

Yleistä

Ohjelman kuvaus

Syyt kurssin suorittamiseen

  • Se on jatko-opintokurssi, jolla on suuri osa käytännön tunteja ja jota kehitetään anatomian laboratoriossa. Se toimii pienissä ryhmissä.
  • Kaikilla opiskelijoilla on näytteitä leikkauksen harjoittamiseksi suunnitelmien mukaan kullakin tutkimusalueella.
  • Opiskelijoilla on anatomisia valmisteita, jotka toimivat leikkauksen oppaana, sekä ihmisen anatomiaan erikoistuneiden tutorien tukea.Ankle and Ligaments Nino Liverani / Unsplash

Kenelle se on?

  • Sisätautien lääkärit (ensimmäisestä vuodesta), jotka ovat kiinnostuneita alaraajakirurgian anatomisen tietämyksen syventämisestä ja leikkaustaitojen kehittämisestä: ortopedinen ja traumatologinen kirurgia, plastiikka- ja korjaava kirurgia, verisuonikirurgia.
  • Näiden kirurgisten erikoisuuksien lääketieteen asiantuntijat, jotka haluavat parantaa anatomisia tietojaan ja leikkaustekniikkaansa.
  • Muut terveystieteiden tieteenalat, jotka ovat kiinnostuneita parantamaan alaraajojen anatomisia tietoja ja leikkaustekniikkaa.

pääsyvaatimukset

  • Valmistuneet tai valmistuneet lääketiede.
  • Asukkaat ja asiantuntijat: ortopedisessa ja traumatologisessa kirurgiassa, plastiikka- ja korjaavassa kirurgiassa sekä verisuonikirurgiassa.
  • Muut terveystieteiden tutkinnot, joilla on ammatillinen kiinnostus alaraajojen anatomiaan ja leikkaamiseen: fysioterapia, osteopatia, kiropraktiikka.

esittely

Alaraajojen anatomian ja leikkauksen jatkotutkinto-opintokurssi on tarkoitettu täydentävälle ja erityiselle koulutukselle, joka on hyödyllinen sekä tiettyjen kirurgisten erikoisuuksien ammatillisessa käytännössä että käytännön ja tarvittavan teknisen koulutuksen parantamiseksi tietyillä ala-alaisten tieteiden ammateilla. terveys, jossa vaaditaan syvää tietoa ja ymmärtäminen anatomiasta ja topografisista suhteista.

Kurssin tavoitteena on parantaa ja nopeuttaa sellaisten kirurgisten erikoisalojen oppimiskäyrää, jotka edellyttävät syvällistä tuntemusta alaraajojen ihmisen anatomiasta, kuten ortopedinen kirurgia ja traumatologia, plastiikka- ja korjaava kirurgia sekä verisuonikirurgia. Samoin on tarkoitus tarjota mahdollisuus jatkuvaan anatomian koulutukseen ammateille, joissa tämä tieto on toisaalta välttämätöntä ammatillisessa käytännössä ja toisaalta heillä ei ole tällaista käytännön ja sovellettua koulutusta, kuten fysioterapia, osteopatia tai kiropraktiikka.

Erityisen käytännöllinen kurssi opetetaan ihmisen anatomiaan erikoistuneiden palkattujen professorien anatomokliinisellä lähestymistavalla. Teoreettiset istunnot sisällytetään, jotka opastavat opiskelijaa tunnistamaan ja paikantamaan anatomiset rakenteet, joiden tulisi toimia koko istuntojen ajan. Se on tarkoitettu vastaamaan jatkuvan koulutuksen tarpeeseen, joka jatkaa kirurgisen anatomian ja sovelletun anatomian alalta sekä lääketieteen ja kirurgian erikoisuuksia että muita terveystieteiden ammatteja, sekä terveydenhuollon alaltamme että muista ympärillämme olevista maista. .

tavoitteet

  • Paranna alaraajojen alueellisen ja topografisen anatomian tuntemusta.
  • Syvennä tarkkaa tietoa topografisesta anatomiasta ja verisuonten aiheuttamista suhteista alaraajojen eri topografisilla alueilla anatomisen leikkaustekniikan avulla.
  • Kehitä hyödyllisiä taitoja ja käytännön taitoja alaraajojen leikkaustekniikoihin.
  • Kehittää taitoja alaraajojen anatomisen leikkauksen tekniikassa.

uramahdollisuuksia

  • Suurimmalla osalla koulutusta käyvistä opiskelijoista on pääsy koulutukseen, jonka pitäisi parantaa kirurgisen tekniikan oppimiskäyrää, jota he myöhemmin soveltavat ammatillisessa käytännössään. Kurssi täydentää heidän erikoiskoulutustaan ja antaa opiskelijoille mahdollisuuden kohdata erilaisia leikkauksia ja tekniikoita, joita on päivittäin sovellettava leikkaussalissa.
  • Muiden ei-kirurgisten erikoisalojen opiskelijat saavat erittäin hyödyllisen tiedon alaraajojen patologioiden ymmärtämiseksi ja ammattitaidon ja käytännön taitojen kehittämiseksi, jotka parantavat heidän ammatillisen käytännön tuloksia.
  • Valtion ulkopuolelta tulevien opiskelijoiden tapauksessa tämäntyyppinen sovellettavan anatomian koulutus nauttii suurta tunnustusta heidän terveydenhuoltojärjestelmissä.

opetussuunnitelma

  • Istunto 1: 16/01/2020: Lanne plexuksen, vatsan takaosan seinämän, nivelkalvon, sacroiliac-nivelen ja ulkoisen silma-verisuonten akselin leikkaus.
  • Istunto 2: 01/23/2020: limakalvon alueen, suprapiriformisten ja infrapiriformisten tilojen leikkaus, ylemmän ja alapuolisemman gluteal vasculonerviosus -pakkaus; iskiashermo Reiden takaosan leikkaus.
  • Istunto 3: 30.01.2012: Inguinokruraalisen alueen ja reisiluun kolmion leikkaus. Reiden etu- ja keskialue. Reisiluuhermo ja tukkija. Reisiluun verisuonen akseli
  • Istunto 4: 06.02.2012: Lantion nivelten leikkaus.
  • Istunto 5: 13.2.2012: Popliteal-alue. Popliteaalinen verisuoni-akseli. Sääriluun hermo Yleinen peroneaalinen hermo
  • Istunto 6: 02/20/2020: Polvenivel.
  • Istunto 7: 02/27/2020: Jalan etu- ja sivupinta. Extensor retinaculum ja peroneum. Sääriluun eturauhasen akseli. Syvä peroneaalinen hermo
  • 8. istunto: 03.05.2016: Jalan takaosa. Flexor verkkokalvo Tibiaalisen verisuonen takaosa. Sääriluun hermo
  • Istunto 9: 03/12/2020: Jalka-, nilkka- ja nivel-nivelpinnat.
  • Istunto 10: 19.3.2012: Jalkapohjan kasvipinta. Kasvisolut. Vaskulonervial akselit lateraalinen ja mediaalinen plantaari.

titraus

Gironan yliopiston ala-raajojen anatomian ja leikkauksen jatkokurssi

Ei sisällä UdG-nimikkeiden myöntämismaksua

metodologia

Oppimistoiminta kehitetään 85%: ssa ihmisnäytteiden anatomisen leikkauksen käytännön toiminnoista.

15% istunnoista on teoreettisia ja niitä käytetään kunkin sellaisen anatomisen alueen tutkimiseen, jonka jälkeen opiskelija työskentelee käytännössä. Näissä istunnoissa opetushenkilöstö tuo esiin ne suhteet ja anatomiset rakenteet, jotka opiskelijan on tunnistettava ja paikallistettava jokaisella alueella saadakseen riittävän määrän anatomokirurgista tietoa.

Arviointijärjestelmä

Opetushenkilöstö arvioi käytännön istuntojen aikana tehdyn työn, kurssin seurannan ja siihen osallistumisen, jonka tulisi olla vähintään 80%.

Viimeksi päivitetty Marraskuu 2019

Oppilaitoksesta

La Fundació Universitat de Girona: Innovació i Formació (FUdGIF) es la institución creada por la Universitat de Girona (UdG) para fomentar la investigación científica y la docencia en todos los ámbito ... Lue lisää

La Fundació Universitat de Girona: Innovació i Formació (FUdGIF) es la institución creada por la Universitat de Girona (UdG) para fomentar la investigación científica y la docencia en todos los ámbitos de la Universitat de Girona, y estar al servicio de la sociedad de la que forma parte. Näytä vähemmän